21 oktober, 2019

Kleiner dan de kleintjes


Maandag is altijd "koopjesdag."
Op zondag blader ik door de online reclamefolder en maak mijn lijstje.

Vandaag moest ik naar Dirk, Kruidvat, AH, Trekpleister en Plus.

Er lag een hoogpolig tapijt van bladeren naast de auto.

Allemaal niet bijzonder hoor ik u denken.
Geleuter.

Ja, en dat gaat nog even door, want bij de supermarkt die op de kleintjes let klopte er toch iets niet.

Mijn persoonlijke bonus was van toepassing op de ravigotte saus.

Maar toen ik bij het schap kwam zag ik dat de saus in de gewone bonus was voor maar €1,25.
Ik zei dat bij de kassa maar ze rekende de persoonlijke bonus.


Een centenkwestie, maar het klopt gewoon niet.

Ik hoefde die drie centen niet, maar ging wel een melding maken bij de klantenservice.

"Waarom krijg ik een persoonlijke bonus als de gewone bonus gunstiger is?"

Ze haalde haar schouders op en legde een muntstuk van €0,50 voor me neer.

"Dat is te veel."

Maar ze was al krasloten aan het tellen voor een andere klant.

Met de €0,50 heb ik de pizzapot gespekt.
****

Geen opmerkingen: