18 november, 2019

In de winkels was het warm


De thermometer tikte vandaag even de 16℃ aan, maar gevoelsmatig was het kouder.
Op zo'n dag gaat iedereen shoppen en de middenstand is er klaar voor.

Ik liep winkel in, winkel uit.
Alleen voor vermaak, genot en verbazing.
Loop maar even mee.......

We begonnen bij Wilford&Lee, een winkel vol kunsterige kitsch of kitscherige kunst zo je wilt.
Originele gadgets, had vriendin J. gezegd.
Inderdaad. Bij sommige knutsels vroeg ik me af hoe krijgen ze het ieder jaar toch weer voor elkaar iets nieuws en origineels te maken?

Maar de lades en kasten van de kinderen puilen uit - dus of ik ze nou blij zou maken met kaasprikkers in de vorm van golfclubs??


Okee, deze grappige (en ook mooie) kerstloper kon ik niet laten liggen.
Een cadeautje voor mijzelf.

Er is een nieuwe Asian supermarkt in town en aangezien ik volgende week voor onze hotelvrienden  iets "spicy" op tafel moet zetten gingen we even kijken. 
Zo'n winkel was twintig jaar geleden ondenkbaar.


Hup, snel de volgende sprookjesachtige winkel in: Kirkland's.
Overal loeide de kachel in plaats van de airco. Soms ging dat gepaard met vreemde luchten.


Er wordt in de meeste winkels luid geprotesteerd tegen het loslaten van het heilige kerstfeest.
"We believe" is hier een ware verzetsleuze.


Party City schreeuwt je tegemoet.
Als je een feestje gaat organiseren moet je hier zijn.

Alleen kwam ik er niet meer uit. De deuren gingen niet open.
De manager wrong zijn handen ertussen en trok zo de deuren uit elkaar.  


Toen ze niet meer dicht wilden gaan en het probleem duidelijk groter bleek dan aanvankelijk gedacht heeft hij ze maar opengelaten.

Ik ging door naar Burlington. 
Kerstkleding voor honden, maar toch echt niet voor de mijne.


Schreef ik laatst een stukje over onopgevoede Amerikaanse kinderen.....
De lol om iets te zoeken voor mijn kleinzoon nam meteen af.
En zo is het op alle speelgoedafdelingen, geloof me!!


Ze trekken gewoon de verpakking kapot. 


Lest best is een echte favoriet: Home Goods......en niet alleen van mij zoals u kunt zien.


Helaas komen er volgens de weerman nog genoeg winkeldagen.
*****

Geen opmerkingen: