16 november, 2019

Gedoe in het (bejaarden) hotel


Wie is dat nou?
Dat ben ik.
Ik heb een beetje last van van alles.

Iedere ochtend sta ik (om 7 uur, wat voor mijn doen abnormaal vroeg is) op met waterzakken boven -en onder mijn ogen.
En kijk die voeten eens. 
Allemaal vocht.

Eigen schuld, (letterlijk) dikke bult.
Teveel zon. Denk ik....


Maar er is meer.

Herinnert u zich deze blog nog?

We doen er een schepje bovenop.
Echt waar!!

Ik heb ook nog een golfelleboog. Heel pijnlijk.
Out of no where: geen bijzondere beweging werd/wordt afgestraft door een pijn dat op een messteek in een pees leek/lijkt.

Manlief kan zijn nek niet meer draaien.
Een pijnlijke blessure die regelmatig terugkeert en waar zwaar geschut op gezet moet worden.

>>>Vriendin J. kwam met een paar sterfgevallen:
Drie buurtjes uit de tijd dat wij een condo hadden in Naples hebben het tijdelijke ingeruild voor het eeuwige.
We worden steeds vaker met onze sterfelijkheid geconfronteerd. Ik probeer die confrontatie met humor te lijf te gaan.<<<

Onze Duitse hotelkennis, die met haar man op doorreis naar Hawaii was om daar hun 50-jarige trouwdag te vieren met familie, kreeg ernstige darmproblemen en moest een colonoscopy ondergaan. Heel veel ingewikkeld gedoe met medicatie, maar ze mocht gelukkig verder reizen.

Een Britse trouwe gast moest vandaag ook door een dokter gezien worden vanwege darmklachten.

Een andere Britse zat vanmorgen met een spalk aan haar hand aan het ontbijt.

Ik had geen zin meer om te vragen wat er aan de hand was.

Er "loopt" hier voor een vermogen aan orthopedische hulpmiddelen.

Een doorgedraaide Amerikaan bij het zwembad probeerde mij aan te vallen met fanatieke pro-Trump verhalen. Hij is razend over de impeachment hearings en ik moest dat weten.
Zijn trillende bovenlip deed mij meteen vermoeden dat er iets niet in orde was met de man en dus heb ik hem direct laten weten niet in te zijn voor een "politiek praatje."

Later probeerde hij mijn aandacht te trekken met schreeuwerige protesten over het belastingstelsel in de VS.

Ik werd op de proef gesteld, maar verstopte mij toch achter de krant die ik niet las.

Verder is het hier erg leuk!!
*****

Geen opmerkingen: