04 november, 2022

Mijn huishouden


Gisteren ben ik aan een soort van grote najaarsschoonmaak begonnen. Alle houten kasten en kisten in de was zetten is niet mijn favoriete bezigheid, maar toen ik zag wat er van het kabinet af kwam wist ik dat ik nuttig werk verrichtte.


Over twee weken haal ik gezelligheid in huis.
Vorig jaar was het half november, zo kon ik op mijn eigen blog terugvinden. Dus mag ik over twee weken weer naar Zwinkels om een boompje uit te zoeken.

Zojuist werd de Ikea bestelling afgeleverd: een lading kaarsen.

↓Maar zie wat er tevoorschijn kwam toen ik een tafel verschoof om er eens goed met de stofzuiger bij te kunnen.


Een heel woudkorn kost bij de echte (fabrieks)bakker Klootwijk €3,30!
Verbazingwekkend. Zowel in Engeland als in Frankrijk betaalde ik de helft voor deegwaren.
Nu koop ik bij Lidl's bakkerij eenzelfde brood voor €2,19. Die snijmachine vind ik ideaal.

Albert Heijn wilde het boodschappen bezorgen verlengen.
Dat zou €132,- moeten kosten. Het was een uitkomst tijdens de twee heftige Covid-jaren.

Maar ik hikte wekelijks tegen die verplichte €50,- aan. 
Ook moest ik thuis zijn. En ik heb een paar keer te maken gehad met een pinapparaat dat het niet deed.
Bovendien kwamen er steeds meer bezorgers die geen woord Nederlands spraken. Tja, en we zijn nogal reislustig (understatement).

Ik ben een koopjesjager en dan ben je bij AH alleen met bonus aanbiedingen goedkoper uit.

In het weekend kijk ik wat Dirk en AH (dichtsbijzijnd) mij te bieden hebben.
Op maandag en woensdagochtend ga ik bij beide supermarkten op aanbiedingenjacht.

Dat heeft mij tot nu toe geen windeieren gelegd.
****

Geen opmerkingen: