10 april, 2013

Druk

**************
Vertelsels hangt er een beetje bij.

Mijn hoofd wordt momenteel in beslag genomen door een woning.

Manlief zet dit keer door.
2013 is een gunstig jaar om te kopen. Overdrachtsbelasting en arbeidskosten-btw zijn drastisch verlaagd.

Er moet nu echt actie ondernomen worden.

Dus hebben wij gisteren met aannemers G. en C. de schade opgenomen.
De schade is groot. Aan de hand van zijn bevindingen en offerte kunnen wij volgende stappen gaan nemen.

Klinkt het vaag?
Dat is het ook.

Maar het houdt ons dus bezig. Morgen gaan we ons weer verlekkeren aan keukenschoon.
Allemaal ter oriëntatie. Ideeën opdoen.

Manlief is hyperactief. Hij golft weer, drinkt zijn koffie en leest zijn krantjes bij Dudok, fietst naar de kapper en lult mij de oren van het hoofd.

Vandaag heb ik eindelijk zijn (lang gekoesterde) wens in vervulling laten gaan.

Ik heb een week Rome geboekt.

P. was daar zo'n vijftig jaar geleden met zijn gymnasiumklasje.

Sinds ik hem ken zeurt hij ieder voorjaar over een trip naar Rome.

Maar het was altijd of te duur of te kort.

Nu is het dan zover: veertig jaar nadat het aan raakte tussen ons.

Dat leidt vandaag tot een opgewonden stemming bij mijn lief. Ik verzuip onder een douche van tips, weetjes en must do's.
"Lijn 37 rijdt nog steeds!!"

Een drukke man.
Een drukke bovenkamer.

Ik voel me oud.
*********************

Geen opmerkingen: