19 september, 2013

Gouden tips

 
Gisteren zaten er heel aardige mensen naast ons in dat heerlijke restaurant.
Ze hielden stug aan hun moederstaal vast en dus moesten wij echt alles uit de Franse kast halen om een beetje een gesprek te kunnen voeren.
 
We kregen een tip:
Il Vicoletto, daar kun je heerlijk Italiaans eten.
Geclassificeerd als nr.182 van 1.176 restaurants in Nice
 
Vanmorgen vroeg ik aan de manager van ons hotel of ze een reservering wilde maken.
 
Enigszins geïrriteerd vroeg ze van wie ik de tip had gekregen.
'From locals,' was mijn antwoord.
"Why didn't you ask me for restaurants?"
 
Ik was verbaasd door deze reactie.
'Sorry?! I can very well make up my own mind. Please make the reservation.'
 
Maar nee, ze bleef protesteren en kwam met opsomming van restaurants die ik al kende.
 
'Are you going to make the reservation or not?'
 
Ze bleef sputteren en keek op Tripadvisor.
Toen pakte ze de telefoon en maakte de reservering.
 
"It does look very nice," moest ze toegeven.

 
Toen we binnenstapten zaten daar onze tipgevers.
 
Het eten was heerlijk, de ambiance heel prettig en de locatie goed.
 
Wat ik alleen zo jammer vind: alle desserts staan klaar in koelvitrines.
 
De piatti's zijn aan de prijzige kant, maar de enorme pizza's daarentegen zijn goedkoop.
****

Geen opmerkingen: