09 september, 2013

Kopen

 
Wat een pechdag.
 
- De maten voor vier gordijnen, die P. mij gegeven heeft, kloppen niet.
Ik heb ze te kort gemaakt. Geen geen redden aan dus.
 
Dat bleek nadat de aannemer mij de juiste maten had gemaild.
Ik heb me ingehouden, maar wel aangegeven dat ik niet in de herhaling ga.
 
Aannemer Gijs vertelde me dat het kantelramen worden.
Okee, wellicht kan ik er dan nog spangordijnen van maken, om de kosten te drukken.
 
- Nadat ik dit weekend iedereen die mijn mobiel belde terug moest bellen via de vaste telefoon omdat ze gewoon "onhoorbaar" waren, heb ik besloten na 10 jaar afscheid te nemen van dit kleintje.
Het gaat echt niet meer.
 
- Ik ging naar iCenter in de Bijenkorf, waar ik in één jaar drie iPads had gekocht.
WEG!
Failliet, zo vertelde mij een verkoopster van de Bijenkorf.
Ook al failliet. Ondanks mijn dure aankopen.
 
De Beursplein Passage loopt ook leeg.
Iens is weg, Van Os gaat weg, Lacoste verdwijnt.............
Wat overblijft is leegstand en dus verpaupering.
 
- Ik kreeg gisteren op FB op mijn donder toen ik aangaf dat ik voortaan de vitamines via het web ging kopen.
"Houd de economie in stand en koop niet online."
 
Jezus, toen steigerde ik toch even.
Ik heb het idee dat wij de enigen zijn die momenteel de economie in stand houden.
We bouwen een nieuw huis.
De bouwers zijn Nederlanders.
 
Ik ben zelfs kwaad op mijzelf dat ik er nu pas achterkom dat die vitamines online in sommige gevallen 40% goedkoper zijn.
 
Voortaan kopen wij artikelen zonder uitleg of garantie online.
 
Wat de dag nog een beetje redt is mijn nieuwe mobieltje.
Niet online, maar in de T-Mobile winkel gekocht.
 

Geen opmerkingen: