15 september, 2013

Wereldregio ontleden

 
Dat klinkt belangrijk, gewichtig: Wereldregio.
 
Ik probeer er de ironie van in te zien.
 
Dit gratis krantje, met het nieuws van Schouwen-Duiveland ligt iedere week bij de bakker en andere middenstanders.
 
Laat ik eerst hand in eigen boezem steken.
Ik ben maar een amateur blogger, die iedere dag een stukkie in elkaar flanst. Vaak gaat het over niets, maar ik doe mijn best.
Ik heb geen redactie die mij controleert.
Ik typ, u leest.
Dat er fouten insluipen is onvermijdelijk.
Mea culpa.
 
Maar ik kan het toch niet laten u even te wijzen op het knullige DNA-stukje dat in Wereldregio staat.
 
- Een groot aantal televisiestations is momenteel op het eiland geweest......
Momenteel geweest?
 
- Overigens zijn er nog tientallen vermisten, die niet begraven zijn.........
Huh?
 
- ......geidentificeerde slachtoffers.....
Geïdentificeerde.
 
- ,Ik ben erg blij.............."
"Ik ben erg blij....."
 
Ben ik een kniesoor?
Wellicht.
 
Maar als je stukjes in Wereldregio mag plaatsen, neem je lezers dan serieus en doe er je best voor.
*****

Geen opmerkingen: