29 september, 2013

Tripadvisor


 Durf ik kritiek te geven op Tripadvisor, wanneer er alleen maar lovende berichten staan?
Ja, dat durf ik.
Zeker wanneer ik tijdens the Open £200,- per nacht voor een kamer betaal. Want dat is extreem duur voor een B&B als deze, die normaal £60,- voor dezelfde kamer vraagt.
 
Met angst en beven zag de eigenares van de B&B in North Berwick onze beoordeling tegemoet.
Ze verraadde dat Tripadvisor heilig was.
 
We komen al jaren in hetzelfde hotel (de foto's) in Nice.
Ik vroeg weer naar kamer 301.
De manager probeerde mij een opgepimpte kamer te verkopen. Maar die kostte dan wel €175,- en was wel de helft kleiner dan 301.
 
 
Aan 301 zijn alleen de kapotte airco en een kapotte tegel in de badkamer vervangen.
Voor de rest is alles hetzelfde gebleven.
 
De kamer is hard aan renovatie toe, maar dat geldt ook voor de entree en lounge.
Het is dweilen met de kraan open.
Open lijkt ook de riolering, die we gelukkig niet in de kamer ruiken, maar wel in de bar. Gek dat daar nooit mensen zitten?
 
Het ontbijt is echt heel slecht en ook de meest voorkomende klacht op Tripadvisor.
Wij vinden dat geen probleem. Een ontbijtje op een terras in Nice is vele malen leuker en lekkerder.
 
301 is een te grote kamer om te renoveren. Of ze moeten er twee kleine eenpersoonsjes van maken.
 
Nee, laat het voor deze prijs (135,- excl. ontbijt) nog maar even zo blijven.
De kamer ruikt niet muf, heeft een aparte wc, de bedden zijn uitstekend en het voornaamste.....we hebben geen (boven)buren.
 
Ook in dit hotel is Tripadvisor de site om te vrezen of van te houden.
 
Toen ik naar een specifiek restaurant vroeg gingen ze meteen kijken hoeveel sterren Tripadvisor had toegekend.
 
Tripadvisor is de bijbel van de horeca.
Als je er in gelooft kan dat best beangstigend zijn.
*****

Geen opmerkingen: