30 oktober, 2013

Wie maakt de kachel aan met wie?

 
 
Gisteren was verhuisdag.
P.,J. en M. laadden in Rotterdam in en reden met een truck vol naar Brouw, waar schoondochter en ik al uren zaten te wachten met een heerlijke Zeeuwse lunch.
 
In een uur was alles uitgeladen.
Er staat nog niets op zijn plek. Er is nog niets uitgepakt.
 
Aannemer, schilder en installateur zijn tot en met vrijdag nog druk bezig.
 
Het probleem van het te laag gelegen schuurtje wordt gelukkig opgelost.
Ik weet eigenlijk niet of de aannemers daar rekening mee gehouden hadden toen ze aan dit project begonnen, maar ik schrok nogal van het hoogteverschil.
 
De terugreis was dramatisch. Van Brouw tot Rotterdam heb ik in een wolkbreuk gereden.
Niet alleen het weer was ontregeld, ook het verkeer was een puinhoop.
 
Ik heb er bijna twee uur over gedaan om bij Stobbe te komen. Daar hebben we met elkaar genoten van een vrolijke, gezellige en vooral heerlijke afsluiting van een productieve maar hondsvermoeiende dag.
 
Tot zover het goede nieuws.
*****
Nu even terug naar de ochtend.
 
De firma Dominicus zou een kachel komen plaatsen. Afgesproken was dat de aannemers het voorbereidende werk zouden doen (de verkoper had, waar wij bij waren, telefonische afspraken gemaakt met G.).
De firma Dominicus zou - op ons nadrukkelijke verzoek - contact houden met de aannemer: wij hebben van kacheltechniek geen enkel benul.
Achteraf blijkt dat ze dat niet hebben gedaan.
 
We hadden in de aanloop naar gisteren wel alles moeten (dubbel)checken.
De monteur zou om 8 uur komen. Dat werd 9 uur: hij kwam uit Westkapelle en moest eerst nog langs Goes om iets op te halen.
 
Goed voorbereid??
 
Bij binnenkomst zag hij meteen dat er een onderdeel miste.
Hahahaha, ja wat nu.
 
"Dan kom ik vrijdag wel terug met het tussenstuk."
'Geen denken an. Vandaag wordt deze klus geklaard.'
 
Goed voorbereid??
 
Hij ging bellen. Het onderdeel zou uit Westkapelle gebracht moeten worden.
Dat duurde bijna 2 uur!!!
 
Er werd, om voor mij onduidelijke reden, eerst naar Goes gereden.
Hans Worst moest ondertussen andere klanten afzeggen.
 
 
Goed voorbereid??
 
Vervolgens, toen het onderdeel er uiteindelijk was, zag de lacherige druiloor - die volgens mij alleen maar legosteentjes kan stapelen - dat er een ring geplaatst was waar hij zich geen raad mee wist.
 
Het werd tijd om G. in te schakelen.
 
Ik heb Hans Worst het huis uit gebonjourd. Hij wenste me succes met de kachel en hij had het lef te betwijfelen dat de aannemer het kacheltje op de juiste wijze zou installeren.
 
Dat is trouwens 's middags meteen door G. en Chr., met enige pas -en meetwerk, gedaan.
 
Over de rekening gaat nu gekacheld worden.
******

Geen opmerkingen: