22 januari, 2015

Fijn in de trein

 
Haarlem heeft het mooiste station van Nederland (voor zover ik weet).
Juist ja..........El moest weer naar de kapper.
 
Zowel heen als terug heb ik vol verbazing mensen zitten observeren.
Vroeger las men een krant of boek in de trein.
 
Nu zit men met een iPad of laptop op schoot, of men wordt beziggehouden door een iPhone.
 
Het is echt ongelooflijk.
Men geneert zich er niet voor intimiteiten met andere reizigers te delen.
Beter gezegd: telefoongesprekken worden je opgedrongen.
 
Jonge vrouw (twintiger):
"Hoe laat ben jij thuis, schat?"
....
"Okee, doe dan nog effe boodschappen."
....
"Ja.....en tomatensaus. Die van dat Italiaanse merk."
....
"Ja..........die. En geraspte kaas. Van het huismerk."
....
"Oh, uh en tampons."
....
"Nee, OB. Jezus, dat weet je toch wel."
....
"Nee, geen maandverband. Alleen tampons."
 
 
 
Er werd ook gegeten.
Eerste een bak nasi.
Koud? Ik denk het wel.
Daarna iets dat er uitzag als een salade.
 
Ik had nog niets gegeten, maar eerlijk gezegd hoefde ik ook niet meer.
De volgende reizigers konden in ieder geval hun afval niet meer kwijt.
 
 
Ik heb weer veel van Nederland(ers) gezien en geleerd.
*****

Geen opmerkingen: