23 januari, 2015

Goede intentie afgestraft

 
Zon in Brouw.
Mist in Zierikzee.

 
Ik ging boodschappen doen.
Op de terugweg reed ik de auto de wasstraat in.
Een goed bedoelde actie.
 
Ik ging nog verder en zette de stofzuiger aan.
 
"Klik."
 
Oeps ik had iets anders dan zand, modder en blaadjes te pakken.
Te laat...........het was al verdwenen in de reusachtige slang.
 
Het raadsel van wat er opgeslokt was hield me bezig.
 
Ik reed weg........me al druk makend over de reactie van P.
De mensen van de garage stonden voor het raam.
Ik zwaaide. Zij zwaaiden aarzelend terug.
 
 
Op deze weg, achter een enorme tractor, hoorde ik iets suizen.
De ramen waren dicht.
Ik gaf de verwarming een zwiep.
 
Het suizen kwam van achter.
Ik zette mijn schone auto in een modderige berm.
 
 
Juist ja...........de achterklep stond open.
 
Soms word ik helemaal gek van mijzelf.
******

Geen opmerkingen: