11 januari, 2015

Mars van de Republiek

 
De mars voor de vrijheid is het meer.
 
Een schertsvertoning zeggen sommigen.
Charlie Hebdo zou er een blad vol cartoons van gemaakt hebben, zeggen anderen.
 
Ik kan mij de scepsis wel voorstellen.
Ook ik kijk met gefronste wenkbrauwen.
 
Niet vanwege de grote opkomst van het volk.
Dat is democratie! Dat is echt!
 
In de rij van regeringleiders ontbreken Putin en Obama.
Netanyahu is er wel.
 
Er zijn ook afvaardigingen uit landen waar de vrijheid van meningsuiting met voeten getreden worden.
 
Dus ja............
 
Zo'n mars moet........maar tegelijk heeft het ook iets machteloos.
 
De ministers van Binnenlandse Zaken hebben vanmorgen de koppen even bij elkaar gestoken.
 
Het moet beter is de uitkomst.
Er moet nauwer worden samengewerkt met de VS
Het verdrag van Schengen moet strenger worden uitgevoerd.
 
Weet u: ik word er moedeloos van.
Als ik het lees zie ik nog een heleboel mazen in het net.
 
Mazen waar terroristen wel raad mee weten.
***

Geen opmerkingen: