20 juli, 2016

Boodschappen

 
Ondanks mijn dagelijkse inbreng loop ik toch achter.
Dit gebeurde op de zonnige maandag.
 
Ik moest uitzoeken welke buurtsuper het beste is, want Lochinver heeft geen ASDA of Tesco.
Opvallend en grappig dat een derde van de winkel wordt ingenomen door sterke drank.
 
 
Spar is het beste. Dus die geniet van mijn klandizie.
Ook doneer ik graag centjes aan de vele (lokale) goede doelen.
 
Zoals iedere gemeente in de UK heeft ook Lochinver een 14-18 monument. 

 
Vervolgens wilde ik geld pinnen.
Een mevrouw die haar bootje in de haven vaarklaar aan het maken was zei dat het ingewikkeld was.
Ingewikkeld, in zo’n klein dorp?
 
Inderdaad, we vonden het niet.
 
Dus ging ik bij de plaatselijke VVV naar binnen. 
Ja het was moeilijk te vinden, want de bank was opgeheven en van borden had nog niemand gehoord.
Een vrijwilligster vertelde dat er (protest) vergaderingen geweest waren waarin was opgeroepen de ATM naast de Spar te plaatsen.
Tevergeefs. Pinnen blijft iets dat je het beste bij de buurtsuper kunt doen.
Of bij de rijdende bank die op maandagmiddag door Lochinver rijdt. 
 
Maar uiteindelijk vonden we het.
Het bordje was verbleekt en nauwelijks te lezen.
Erg goed te bereiken voor hen die slecht ter been zijn
 
 
 
En lekker gegeten hebben we ook.
Druk en vol.
Maandagavond liep ik bij “Larder” naar binnen.
 
“Neen, joh. Dat is een friettent,” zei P.
Het zat stampvol en alle tafels waren gereserveerd. Dat is altijd een goed teken.
De bistro beviel mij wel en dus reserveerde ik voor de volgende avond.
 
Bij Peet’s konden we, na een kwartiertje wachten, wel eten.
 P. genoot van een overheerlijke chowder.
Verder was het okee, maar niet bijzonder.
 
Vrijdag gaan we er kreeft eten. De baas beloofde dat voor ons regelen.
 
 
Jacky mocht niet naar binnen.
Niet bij Peet's.
Niet bij Larder.
 
 
 
Dinsdagavond aten we dus bij de friettent.
 
Toen P. vroeg of hij fries bij zijn Haddock kon krijgen schudde de serveerster haar hoofd.
“We don’t serve fries.”
 
 
Echt goedkoop was deze bistro niet, maar het eten was super.
 
Als dessert had ik rhubarb pie met ijs.
 
Maar er is ook een take away.
Morgen gaan we een hartige -en zoete pies uitkiezen.
Daar hoef je geen tafel voor te reserveren.
 

Geen opmerkingen: