13 juli, 2016

Troon



De komende dagen heb ik waarschijnlijk geen tijd -of puf om te bloggen.
Vandaar deze extra lange Vertelsel.

Morgen begint The Open in Troon.
De 145ste alweer.

Er is veel veranderd.
Onder andere de beveiliging.
Die is dit jaar zwaarder dan andere jaren.

Wat ook zwaar is is de baan. Zeker met het weer dat we deze dagen gehad hebben.
Ik weet niet hoe ik warm en droog kan blijven wanneer wind en regen Troon teisteren.

We hebben een fantastische parkeerplek, direct bij de "achteringang."
Het is een parkeerterrein voor een select gezelschap, dus we zijn zo binnen en ook zo bij de driving range en onze club. 
 
 
Onafscheidelijk waren ze: Ryder Cup captain Darren Clarke en sportpsycholoog Bob Rotella.
 

Op "onze" tribune kwam P. een andere oudgediende, de 93-jarige Fr. (ik noem hem altijd Mr.Grainger), tegen.

Fr. reist vanuit London met het openbaar vervoer naar waar het toernooi ook maar is.
Vanuit zijn B&B in Ayr komt hij met de bus naar de baan en moet dan nog zeker een twee kilometer lopen.
Ieder jaar zegt hij dat het zijn laatste Open is.

Dit jaar had hij zichzelf een prachtige plu/zitstok cadeau gedaan.
Bij de security werd hij eruit gepikt.
"No chairs," kreeg hij te horen.
Daar valt een zitstok blijkbaar ook onder.

Fr. kon aantonen dat hij een gereserveerde stoel op de tribune had, maar dat hij de paraplu toch echt wel nodig had.
Nou vooruit dan maar.
Een man van 93 jaar, mind you.

 
 
Lucratief hoor: je riante villa voor £30.000,- een weekje afstaan aan een speler.

 
Oud-winnaar Mark O'Meara, die Florida-temperaturen gewend is, weet de kou te weerstaan in zijn corduroy broek en wollen trui.
 
Zo, ik heb mijn slag geslagen.
Vijf (gratis) tasjes?
 
Heb ik zo ontzettend veel gekocht?
Viel wel mee. Er zitten ook opdrachten bij.
 
Het zit zo.
Betaal je met Mastercard, dan krijg je bij aankopen van £50,- een korting van £5,-.
 
Begrijpt u nu die vijf tasjes??
 
Een Nederlander op bezoek in Schotland.
 
Zuiniger kan niet.
 
 
Filmpje
******

Geen opmerkingen: