10 juli, 2016

Meet & greet

 
Op deze kille, druilerige zondag bezochten wij Jacky's gastgezin voor de komende week.
Wanneer wij op de golf zijn mag zij spelen met de andere honden van love 'n pets.
 
De day care was moeilijk te vinden.
P. ging zelfs spookrijden en kon op het laatst moment een tegemoet komende auto ontwijken. 
Maar Schotten zijn zo aardig. In Nederland hadden wij zeker de middelvinger gekregen.

 
Wat houden deze mensen van honden.
Alles draait om de viervoeters.
Jacky vond Carol-Anne direct heel lief.
De grote boxer kreeg in het begin een paar snauwen, maar dat was angst.

 
"She never does that," verontschuldigde ik mij waarop Les meteen lachend reageerde met "that's what they all say."
 
Dit was de eerste keer dat ik in een hondenhuiskamer was.
 
 
Op de terugweg maakten we meteen gebruik van een kwartiertje droog.

 
Het was beslist niet het mooiste strand, maar dat maakte Jacky niet uit.
 
 
"Such a beautiful pro shop," zei vriendin Kim.
Maar vriendin Kim vindt het prachtig dat miljardair Trump, op wie ze vast gaat stemmen, een van de mooiste golfbanen van Europa heeft gekocht.
 
Okee, de baan had grote problemen.
De leden konden het niet meer verhapstukken.
 
En dus lieten ze zich graag uitkopen door bling bling Trump.
 
Gevolg: de R&A haalde Turnberry van The Open lijst.
Begrijpelijk.
 
Wij waren hier voor het laatst in 2009 toen Stewart Cink the claret jug won. Of moet ik zeggen: toen Tom Watson The Open verloor?
 
Het schijnt dat er onderhandeld wordt over het besluit van de R&A.
 
In het clubhuis had ik het gevoel dat ik in Amerika was.
Echt!
 
Mixed feelings, want ik baal dat het zo is gegaan en dat het Schotse karakter totaal verdwenen is.
Aan de andere kant: de baan is gered en de werknemers (ik sprak ze) zijn Trump zeer dankbaar.
 
Hij zorgde voor werkgelegenheid en men hoopt dat het (golf)toerisme aantrekt.
Vandaag was daar niet veel van te merken.
 
Maar Amerikanen lopen dan ook liever in shorts dan in regenpakken.
 
***

Geen opmerkingen: