25 juli, 2016

Een dagje Ullapool

 
De kapotte schoen van manlief was de voornaamste reden dat wij afgelopen zaterdag naar Ullapool reden (50 minuten) om daar nieuwe bergschoenen te kopen.
Dat mocht wel na zo'n 25+ jaar.
 
Ullapool is van oorsprong een leuk vissersdorp.
Nu leeft het dorp van het toerisme. Niet te vergelijken met een toeristisch land als Frankrijk, maar voor Schotse begrippen wel druk.
We hoorden te vaak (naar ons zin) Nederlandse stemmen.
 
 
De B&B's doen goede zaken.
Hotels staan leeg, maar de B&B's zijn stuk voor stuk volgeboekt, ook hier in Lochinver.
 
Zelf was ik nog niet aan shoppen toegekomen.
Vandaag mocht ik los.
 
Schotland ging Nederland voor in het berekenen van plastic tasjes. Inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik altijd een tas bij me heb.
Maar in deze winkel ging all the bag money in een goede doelen pot, dus ging ik maar al te graag overstag.

 
We liepen langs de camping waar we exact dertig jaar geleden met een groep ANWB-kampeerders stonden.
Fijne herinneringen aan die mooie reis dreven boven.
 
Ullapool was toen nog een uitgestorven dorp, waar de zalm van de hengel op het bord kwam.
Nu at ik papperige langoustines (die meteen teruggingen naar de keuken), een Iglo kabeljauwfilet en slappe frites. On top of that werd er ook nog een "vergissing" op de rekening gemaakt.
 
Snel terug naar Lochinver, waar eerder in de week speciaal voor ons naar kreeft was gehengeld.
 

****

Geen opmerkingen: