07 juni, 2021

De puntjes op de i.


We hebben knetterhard gewerkt.
M² voor m² heb ik de flat stofvrij -en schoongemaakt. De parketman had mij geadviseerd alleen water te gebruiken.

Er is bergruimte te over. Ik ben ook zo gewend minutieus met ruimte om te gaan.
Zelfs de televisie kan in de garderobekast.

Vandaag zijn de kapotte deuren opgehaald en de nieuwe gebracht.
Twee eigenwijze knullen namen de trap omdat ze niet in de lift pasten volgens hen. 
Grote onzin.
De eerste bestelling is in zijn geheel met de lift naar boven gekomen. Wij weten niet of dit de juiste onderdelen zijn, maar dat zien ze donderdag maar, wanneer de kast verder in elkaar gezet wordt.

Ik check nu alles driedubbel en zag dat er een lade scheef zit.
 
Gelukkig was het modem wel weer goed aangesloten.
Wifi en televisie deden het meteen.


Omdat de magnetron niet leverbaar was, kregen we een leenapparaat.
Te smerig voor woorden. Dat check je toch voordat je zo'n ding plaatst?

Ook een kleine beschadiging in een van de kastjes.


Wel ben ik heel blij met de nieuwe pannenset, gekregen van Anovi.
De (voor ons grote) afwasmachine doet het fantastisch en is geruisloos.


↑Maar hij zit er wel scheef in. Handgreep steekt rechts uit, links valt hij onder het blad.
Ja mensen, ik moet deze details nu melden, anders wordt het ergeren.

Ook de opstaande rand is beschadigd.
Ik hoop dat er een oplossing wordt gevonden.


Vandaag was de schilder er om de verwarmingsbuizen te schilderen, evenals de keuken.
Ik ergerde mij aan zijn nonchalance.

Waarom niet een krant eronder leggen. Nu moest ik kloddertjes verf van de plinten afhalen.


Donderdag komt de installateur voor de badkamer (meubel en scherm worden geplaatst).
Hij neemt dan, als het goed is, ook een nieuwe onderdeel mee voor de beschadigde radiator.↑

Ik kon wel vloeken toch ik nog iets ontdekte in de keuken.↓


En toch heb ik het gemeld.
Het is nou niet bepaald een halfje brood dat we hebben gekocht.

Vanavond voor het eerst gekookt op inductie.
Spannend, maar het ging erg goed.
Ongelooflijk hoe snel een pannetje water kookt. Sneller dan mijn waterkoker.

Geen opmerkingen: