23 juni, 2021

Geregeld


We wachten nog op twee attributen voor de keuken: de afzuigkap en de magnetron.
In week 22 werd de keuken geplaatst.
Ook de ijskast was er niet meteen - die kwam na wat telefoontjes de volgende dag.

In week 25 zouden de laatste apparaten moeten komen, maar de keukenman liet niets van zich horen, dus stuurde ik gisteren weer een e-mail.

Ik kreeg een e-mail terug dat de afzuigkap binnen was maar dat ze het liefst alles tegelijk plaatsen.
Nu hebben we een leen magnetron van ze - maar om die afzuigkap zit ik echt te springen en we hebben alles betaald!

Dus heb ik geen boodschap aan wat de keukenman het beste uitkomt.

Er ligt ook nog een lijstje met "oneffenheden." 

Dus weer in de bel met de keukenman. Hij had goed door dat ik boos was.
Die afzuigkap wil ik deze week nog geplaatst hebben!

Vandaag nog eens de planning gebeld. Ik moet er bovenop blijven zitten.
Ja, ja, ze wisten dat er haast bij was. Ik sta nu voor vrijdag - maar dan moeten er geen uitvallers zijn.

Vrijdag komt ook de baas van het aannemersbedrijf.
Hij wilde vandaag voor het afrondende gesprek komen, maar de installateurs waren er. Dat is niet fijn praten, temeer er wat akkefietjes waren tijdens de verbouwing.
Die akkefietjeslijst is tamelijk lang.


Twee weken geleden hadden we het over vakantie in het buitenland.

"Zal ik, nu er zoveel onzekerheid is over die EU-app, toch die gele boekjes bestellen?"

"Maar die zijn heel duur en de app is gratis," sprak de zunige Zeeuw.

We zochten de site van SDU op.

"Ach, ze kosten maar €7,50. Bestel jij ze?"

Dat deed ik. Je betaalt later en keurig binnen de twee weken ontvingen we de twee vaccinatie-paspoorten.

Vanmorgen om acht uur stond manlief in de rij bij het Erasmus MC.
Daar is hij ook gevaccineerd. In de rij stonden voor het merendeel verpleegkundigen. 
Die zijn hard aan vakantie toe.
De locatie is maar beperkt open op bepaalde data (8.30-11.30 uur)


Ik heb de stempels bij mijn priklocatie (wat is het daar fantastisch goed geregeld!!) SSRotterdam  - gehaald.
Geen rijen voor het gele boekje, maar wel zaten alle wachtruimten vol zojuist gevaccineerde Rotterdammers.
Dat was een mooi, geruststellend tafereel.

Frankrijk, waar de regels (gelukkig) nog streng zijn, is inmiddels geel.
Wij zijn met ons gele boekje welkom.

Chère France, ‌à bientȏt.
****

Geen opmerkingen: