13 juni, 2021

Het water staat ons aan de lippen


Wij dachten dat vrijdag niet erger kon eindigen dan met "Ik heb geen energie meer."

Toch wel.

Manlief ging 's avonds onder de heerlijke douche (die doet het perfect!!).

Ineens hoorde ik een schreeuw: "El kom, help - het gaat hier fout."

De badkamer stond blank.
Het water liep niet in het putje maar stroomde langs het scherm de badkamer binnen - onder de wasmachine en onder de wastafel.

Met zes handdoeken hebben we de boel droog gekregen.

Waarom nu wel en vorige week niet? Toen hadden we geen centje pijn.

Er zijn twee afvoeren bijgekomen: van de wasmachine en de wastafel.
Die draaide ik open en de put begon te blubben.

We hebben de stankafsluiter, een groot ding, eruit gehaald en toen ging het goed.

Maar het is natuurlijk niet goed, want het gaat stinken.


We waren echt ten einde raad en hebben er nauwelijks van geslapen.

Het rampscenario dat de badkamer opengebroken moet worden flitste door ons hoofd.

Toch hebben we de aannemer niet direct op de hoogte gebracht. Dat komt morgen.
Dan komt ook de elektricien voor de trekschakelaar.


En dan was er zaterdag nog een dingetje met het ophalen van die overtollige kastdeuren.
Ikea besteedt dat en de installatie van meubels uit aan een bedrijf waar de meerderheid geen Nederlands spreekt.

Gisteravond ging de telefoon. Bijna onverstaanbaar, maar we begrepen eruit dat de jongens aan de verkeerde kant van het gebouw stonden.
Ik probeerde uit te leggen dat er een rechter en een linker deel is, maar hij bleef volhouden dat ons nummer er niet bij stond en begreep mij duidelijk niet.

"Ik ga wel naar beneden," riep manlief.

"Mijn man komt naar beneden," zei ik. "Wacht even."

Slome stem: "Oh. Ja."

P. racete weg en zag, toen hij buiten adem beneden kwam, het busje wegrijden.
Hij kon ze maar ternauwernood tegenhouden.

En toen moest hij nog voordoen hoe die grote dozen wel in de lift pasten. Met gevaar voor Corona, want niemand had een mondkapje voor en van anderhalve meter was al helemaal geen sprake.

Vanmorgen heb ik wel weer met stankafsluiter gedoucht. Dat ging goed, hoewel het water niet echt enthousiast wegliep.

Maar bij de waterafvoer van de wasmachine -en de wastafel (zie filmpje) maakt het putje onheilspellende geluiden en zie je het water naar de oppervlakte komen. 

Wordt vervolgd.
*****

Geen opmerkingen: