03 juni, 2021

Logeren in een hotel op loopafstand van huis.


De dagen in Kijkduin waren heerlijk: een commerciële camping met voor ieder wat wils.

Vooral de gastvrijheid viel ons op. Alles was mogelijk. Wat een verschil met de kleingeestigheid van Flakkee.


Maandag waren we nog even in de flat geweest.
De keuken was geleverd. Daar zouden ze dinsdag aan beginnen.↓


Wij vinden de nieuwe radiatoren prachtig. Wat een verschil met die lompe (uit 1966 daterende) warmtebronnen.

Maar ik ontdekte wel een beschadiging. In die fase zijn we nu beland: de details.


Ook wachtte ons een enorme schoonmaakklus.

Met de peuken op het balkon was ik niet blij. De wc was ronduit smerig en stonk. 
Niet nodig, want ik had schoonmaakmiddelen en wc-eend klaargezet.
Dus dat appte ik naar de opzichter.↓


Dezelfde avond appte hij terug.↓


Woensdag waren we vroeg op.
Om 9.15 uur verlieten we met volgepakte auto's de heerlijke camping. Ik volgde manlief, die met de caravan naar de reparateur moest, tot de splitsing op de A4.

De keukenman was volop bezig en wist me blij te maken met "ik ben vandaag klaar."

Maar mijn scherpe ogen zagen toch nog wat oneffenheden, die hij gelukkig kon verhelpen.


"Ik mis de plinten. Of zet de aannemer die erin?"

Wij wisten het niet. Het leek ons een keukendingetje.
Gelukkig kwam de opzichter voor een eerste oplevering. Dat betekent niets anders dan een lijst met ongedane werkzaamheden opstellen.

De keukenman werd op scherpe toon te woord gestaan door de opzichter. Had wat minder gemogen van ons.

Maar hij ging er wel meteen achteraan en kwam met goed nieuws. Plinten en de bestelde ijskast kon hij de volgende dag (vandaag) om half acht plaatsen.

Toen was er nog de koof, oftewel een betimmering tussen de bovenkastjes en het plafond.
Probleem was de afzuigkap en de draadjes van de verlichting.

Er werd besloten gaten in het plafond te boren. De koof zou dat toch bedekken.
Veel geregel dus.

Ik ging meteen met emmers sop de badkamer en de wc te lijf.
Beetje zwaar bij deze tropische temperaturen.


Tussendoor reed ik naar het hotel om in te checken.

↓De loft was een erg leuke kamer. Maar helaas liet de airco het afweten.
Het is ook lastig dat alleen de receptie de kamertemperatuur kan regelen. Die hebben daar trouwens geen moeite mee. Ze zijn ontzettend aardig en behulpzaam.


Het avondeten was niet echt een succes.
Hotelvoer.

Ook het ontbijt vonden wij magertjes. Dat was bij de Zeeuwse Stromen veel beter.
Van Marriott had ik beter verwacht.

Vanmorgen, toen manlief alweer naar de flat was, ben ik verhuisd naar een executive suite (gratis upgrade).

Perfect, en de airco werkt.


De timmerman heeft vandaag de koof gemaakt.

Ik heb de slaapkamer van top tot teen schoongemaakt.
Manlief heeft de Ikea bestelling uit de garage gehaald. Morgen kunnen ze aan de slag met de kasten.


En zo strepen we steeds meer van het lijstje.

Badkamermeubel en douchescherm komen 10 juni. Ik heb meteen BCC gemaild dat ze de (maanden geleden bestelde) wasmachine en droger de volgende dag kunnen plaatsen.

Ik kreeg deze e-mail terug: 

Bedankt voor je bericht waarin je aangeeft dat jouw droger en wasmachine 11 juni geleverd kan worden.

Wat fijn dat de verbouwing klaar is! Nu kan je lekker genieten van het huis.

Nu zie ik tot mijn grote schrik dat jouw eerdere gemaakte order is komen te vervallen. Nu is dit in dit geval wel gunstiger voor jou. De betreffende machine's zijn namelijk goedkoper geworden.


De elektricien was weer eens eigenwijs. De nieuwe rookmelder zou volgens hem door de installateur geplaatst worden.

Mooi niet.

De opzichter ondernam direct actie en vandaag kwam de elektricien.

"Wilt u hem op de plaats van de oude, of ernaast?"

Ik vond het een belachelijke vraag.

"Ik zet de nieuwe wasmachine toch ook niet naast de oude?"

Wij konden verder niets doen zolang de timmerman bezig was. 
Nu staat er nog een wens om vervuld te worden: nieuwe zonnewering (binnenshuis). Op naar firma De Gier.

Wordt vervolgd.
****

Geen opmerkingen: