21 juni, 2021

Verliezers en winnaars


Twee documentaires op wie verliezers en winnaars van toepassing zijn.
Beiden kan ik zeer aanraden.

↑Bij Gert en Hermien druipt de ellende eraf. Niet alleen van de zingende Timmermansjes, maar ook van hun kinderen.

Ik-heb-eerbied-Gert heb ik altijd een engerd gevonden. Ook niet alle grijze dames in de jaren '60 waren dol op hem.
Mijn oma Egmond begon hem altijd uit te lachen wanneer ze hem op de televisie zag.
"Wat een griezel."

En dat was hij. Maar ook een triest figuur, ondanks zijn muzikale talenten - die mij niet bekend waren.
Dat maakt de documentaire ook zo interessant.
De nasmaak blijft bitter.

↓Nog een docu die ik kan aanbevelen is die over Memphis Depay.

Zoals hij de akelige knieblessure heeft overwonnen verdient groot respect, maar daar houdt het wat mij betreft bij op.

Kijk en verbaast U!
Memphis moest wachten op de arts van zijn club, die dat volgens mij expres deed.

Memphis houdt niet van wachten.
Maar toen hij zijn moeder had uitgenodigd naar zijn exorbitante hersteloord in Dubai te komen, liet hij haar voor een dichte deur van een verlaten huis staan.


Netflix had (heel flauw) wat afleveringen van Lupin achtergehouden.
Die heb ik in een ruk uitgekeken, maar eerlijk gezegd viel het me tegen. Dat wijdt ik aan de opsplitsing van deel een.
De beelden van Parijs blijven boeiend - vooral wanneer je de stad goed kent.

Er komt een deel twee, gezien het open einde.


Rebellion is een Netflix-serie over de Ierse onafhankelijkheidsstrijd in Ierland - beginnend ten tijde van de eerste Wereldoorlog.

Ik kijk uit naar deel drie.
*****

Geen opmerkingen: