19 juni, 2021

Pijn of pijnstiller


Ze staan, de nieuwe wasmachine -en droger.
Een mooie combinatie die de kleine badkamer nou niet bepaald groter maken. Maar ons deert het niet, we zijn er blij mee - hoewel de droger de eerst komende maanden niet gebruikt zal worden.
Mijn was hangt bij voorkeur buiten. 

En bij AEG denken ze ook "fasten your seatbelts."

De wasmachine is in ieder geval top!


Hoe het met het putje is afgelopen?

Dat was nog even een werkje (twee uur) voor de loodgieter. Aan de sifon werd een ontluchter gekoppeld, maar daarmee waren niet alle problemen opgelost.

Dat zinde de monteur niet en dus nam hij contact op met zijn baas.
Dat gesprek kon ik op afstand volgen.

"Ik hou er niet zo van om aan die stankafsluiter te gaan zagen"

De baas kreeg toch zijn zin en dus werd er gezaagd.

Wij kunnen weer met een gerust hart douchen. Het water loopt goed weg.
Ook blubt hij niet meer, al zie ik bij het wegpompen van de wasmachine toch wat water naar de oppervlakte komen.

Ook de monteur vond de idioot grote stankafsluiter een onding.
Ik hoop dat het in de toekomst goed blijft gaan.

Ischias. 
Maandag heeft de fysiotherapeut mijn rug onder handen genomen. 
Mijn eigen R. is met zwangerschapsverlof. Zij werkte drie dagen, haar vervangster maar twee en helaas was ze woensdag helemaal volgeboekt.
Ze wist wel twee knobbels weg te masseren, maar nog dezelfde avond lag ik te kronkelen van de pijn.
En dan duurt een week erg lang.

De pijnstillers zijn zo zwaar dat ik de volgende dag als een zombie door het huis loop, zoekend naar dingen zonder dat ik weet wat ik zoek.

's Nachts jagen hitte, pijn -en jengelende benen mij het bed uit.
Overdag kan ik mijn ogen niet openhouden. Ik geef me over, maar fris is anders.

Dus de pijnstillers liggen weer in het medicijnkastje. Ik pak zo nu en dan een paracetamol en rol een tennisbal tussen de muur en mijn onderrug. 
Zo probeer ik de knobbels terug te duwen. Het is een vorm van masseren.

Jacky staat dan voor me en blaft. Zij heeft de tennisbal in de smiezen en wil spelen.

In huis is het nog steeds 26℃.


Vannacht heb ik in de zitkamer op mijn matras geslapen, bij de airco.

Goed - alleen rust, oefeningen en niet tillen kunnen me uit deze malaise halen. 
Dat is lastig voor iemand die altijd alles even snel wil doen.
********

Geen opmerkingen: