25 juni, 2021

En hoe is de verbouwing verlopen??


Maar eerst naar nog wat geregelde zaken.
Gisteravond heb ik voor ons beiden de vaccinatie-app geïnstalleerd op onze telefoons. Ik denk dat we, inclusief de gele boekjes, wel goed gedekt zijn.

O - ja.
Ik trek nu officieel AOW. Deze maand kreeg ik een paar tientjes, volgende maand wordt het serieus.
Ook heb ik geregeld dat ik in Rotterdam vrij mag reizen. Mijn OV-kaart heb door middel van een geel apparaat bij Albert Heijn aangepast.

Bij deze ben ik dus officieel bejaard verklaard!

En hoe is de verbouwing verlopen??

Vanmorgen kwam de heer Stam, van het gelijknamige aannemersbedrijf, polshoogte nemen.
Een afrondingsgesprek dat uiterst prettig verliep.

Ik had natuurlijk een lijstje klaarliggen met punten die ik hier op mijn blog uitgebreid aan de orde heb gesteld.

Maar het bleef een prettig, verhelderend gesprek. Ik kon mijn hart luchten en de aannemer ging geen enkele keer in de "ja maar" verdediging.

Als opdrachtgever van zo'n grote klus moet je niet denken dat je achterover geleund kunt blijven toekijken. Je maakt deel uit van het team.
Zo heb ik dat ook gevoeld. 
En eerlijk is eerlijk - alle problemen werden direct na (onze) melding aangepakt. Vaak nog dezelfde dag.

Uiteindelijk is het resultaat naar onze grote tevredenheid.

Van een eindresultaat is echter nog steeds geen sprake.
Dat wordt eind augustus - na de vakanties.

Vanmiddag werd die prachtig, vernuftige afzuigkap geplaatst.
En weer bleek dat de elektricien de opdracht niet naar behoren heeft uitgevoerd.

Sterker nog: de elektricien heeft niets, maar dan ook niets in een keer goed gedaan. Hij moest altijd terugkomen.

Nu ook weer. U ziet het wel op de foto. 


Het stopcontact moest:
1. een dubbel stopcontact zijn 
2. 2.10 m van het raam geplaatst worden in plaats van 2.15 m.

Manlief schoot uit zijn stoel en de hond begon van de zenuwen te kokhalzen.

Ik kreeg bijna de slappe lach.

Maar goed, ik belde wel meteen de voorman - die daar wel even stil van werd. De keukenman liet ik het even precies uitleggen. Natuurlijk appte ik foto's naar hem en naar zijn baas, de heer Stam.

De akkefietjes die ik nog op mijn lijstje had staan loste de keukenmonteur uit Oosterland keurig op.
Daarna kon ik weer aan de schoonmaak.

In augustus gaan we rustig verder.
Een beschadigde plint moet vervangen worden, de magnetron moet er nog in en (nadat de elektricien het juiste stopcontact op de juiste plaats heeft aangebracht) kan de koker er ook goed opgezet worden.

Enfin, ik kan in ieder geval de afzuigkap gebruiken - ook als spiegel.

Geen opmerkingen: