11 juni, 2021

Doorgedraaid


Het inductie koken is ideaal. Daar ben ik blij mee.
Ook heel fijn is de extra grote spoelbak waar de grootste pannen in passen.


Gisteren moesten we vroeg opstaan.
De badkamer zou geïnstalleerd worden.

Ik werd om half zeven wakker, wat iets te gortig was en dus dommelde ik in.
De droom was niet fijn.
Het douchescherm zou niet geleverd worden, er was iets mee.

Terwijl ik mij aankleedde vertelde ik die droom aan manlief.

En wat denk je?.............

Ik hoorde gemompel toen de dozen werden leeggemaakt.
De strip voor het scherm ontbrak.

De monteur kwam met een onacceptabel voorstel. Dat onderdeel stond in een depot in Gouda.
Hij zou het 's avonds gaan halen en dan de volgende dag verder gaan.

"Dan kun we dus al drie dagen niet douchen? En morgen komen de wasmachine en de droger. Dat gaat dus niet."

Het was voor mij geen discussiepunt. Die badkamer moest af.

"Maar ik probeer het beste voor u te doen."

Zulke opmerkingen maken mij alleen maar kwaaier, want ik verwacht niet anders dan dat ze hun best doen.

Ik was al geïrriteerd omdat hij de verkeerde knoppen op de radiatoren had gezet. Dat hadden thermostaatknoppen moeten zijn.↓


Het was voor ons onbegrijpelijk dat er niemand van het bedrijf naar Gouda kon rijden om dat onderdeel op te halen zodat de monteurs verder konden met het andere werk in de badkamer.

Maar ik had mijn lesje geleerd met de elektricien en liet mij geen tweede keer afbluffen.

"Ik bel S. (de aannemer) wel even om dit op te lossen."

Zijn schrikreactie verbaasde me: "Nee, dat is niet nodig. Ik ga nu wel naar Gouda om het op te halen."

"En dan wordt het vandaag afgemaakt?"

"Ja, dan wordt het afgemaakt."


Ook was alles plompverloren op ons bed gelegd, zonder dat even te vragen.


Maar ik had S. wel gebeld. Die was al onderweg en stapte tien minuten later binnen.
Alles loopt via de aannemer, vooral de hobbels en kuilen.
De installateur had hem er van moeten verwittigen en niet mij ermee overrompelen.

De installateur was razend op mij. Het kwam ook niet meer goed.
Gelukkig mocht ik 's middags naar de kapper.

Ikea kwam toen de heren naar Gouda waren.
Ook dit verliep niet vlekkeloos.

Twee grote deuren bleven over en die moeten morgen opgehaald worden. Om dat geregeld te krijgen moest ik weer 40 minuten in de wacht gezet worden.

Toen ik thuis kwam waren ze nog druk bezig in de badkamer.

Manlief had durven vragen of hij even mocht kijken. Uit pure interesse. 
De opmerking van de monteur vond ik ronduit onbehoorlijk: "Ik heb wel erger meegemaakt dan dit."

Maar de badkamer is klaar.
Hij is prachtig.

Vanavond mogen we onder de douche.


Ik kamp al een paar dagen met een jengelende rugpijn, dus loop ik nu met mijn tenskastje om mijn nek.
Maandag naar de fysio.


Vandaag kwam er iemand van De Gier voor nieuwe zonneschermen.

"Wilt u deze vervangen," vroeg hij verbaasd toen hij voor de verduisterde ramen stond.

"U heeft het beste van het beste. Ik zou het niet doen."

Nou ja - we bespraken het en wij trokken onze keutel in.

In de keuken is het scherm kapot. Daar komt wel, van hetzelfde merk, een nieuwe.

Ik schrok van de prijs: €905,-
Dat geeft inderdaad wel aan hoe duur de schermen zijn die hier hangen. 


De mannen van BCC waren keurig op tijd.
Aardige mannen.

Maar aansluiten konden ze de machines niet.
Mijn foutje. Ik had moeten doorgeven dat ze op een trekschakelaar aangesloten moesten worden.

Dus de droger staat nu in de kamer (daarachter staan de dozen van Ikea).


↑De aardige monteur uit Alkmaar heeft hem gelukkig wel provisorisch neergezet zodat ik hem kan gebruiken.

En dan..... weer heeft de elektricien een fout gemaakt.
Het kastje heeft maar een uitgang en dat moeten er twee zijn, voor wasmachine en droger. Zo was dat ook afgesproken.

Dus S. heeft het meteen geregeld dat hij dat maandag komt veranderen.

Hopelijk kan BCC volgende week ook.


Voor het kookpunt van de dag zorgde de koelkast in onze caravan die voor inspectie bij Campolife staat.

De splinternieuwe koelkast is total loss, eigenlijk als sinds oktober - toen we hem nog maar twee weken hadden.

"Dertig graden, je kunt er een ei in koken," zei de baas van de werkplaats.

Daarover meer in een andere blog.

Ik heb geen energie meer.
****

Geen opmerkingen: