28 december, 2007

Sterke vrouw

Waar was ik .......................??
Ik was op mijn hotelkamer en had CNN aan staan. Toen verschenen de beelden van de aanslag. Genageld aan de grond bleef ik naar de buis staren. Niet lang daarna kwamen de geruchten en vervolgens de niet te bevatten feiten.
Ik ben er de hele dag door van slag geweest en dacht constant aan Indira Gandhi. Vereerd, verguisd en weer vereerd.
Banazir Buttho wist dat ze enorme risico's liep. De vreselijke aanslag in november was een voorbode op iets dat onvermijdelijk leek.
Ze was ook moeder van drie kinderen.

Pakistan is een wespennest. De situatie is letterlijk explosief. Musharraf blijft gesteund worden door de V.S. Volgens mij tegen beter weten in. Het is een geforceerde vriendschap. Bush denkt zo de boel onder controle te kunnen houden, maar weet dondersgoed dat niemand in die regio echt te vertrouwen is. Pappen en nathouden. Sussen die handel.
Waar hebben we dat eerder meegemaakt?

Geen opmerkingen: