25 maart, 2013

De lift

 
In 2009 maakte ik een bijna doodsmak toen ik het hoogteverschil tussen lift en de achtste verdieping niet zag.
Toen schreef ik een aantal blogjes over de liften in ons huis, waarvan er wekelijks één kapot is.
 
Indertijd zei de reparateur tegen mij dat er hoognodig nieuwe liften moesten komen.
Toen al!!!
 
Maar niemand luisterde naar het advies van een deskundige:
de (toenmalige) eigenaar niet.
het management niet.
en (sinds een deel van de appartementen verkocht wordt) de Vereniging van Eigenaars niet.

 
We zijn vier jaar verder en de situatie is wellicht nog rampzaliger dan in 2009.
Nee, ik heb geen doodsklappen meer gemaakt, maar ik betreed de lift wel op eigen risico.
 
Toen we terugkwamen van vakantie was het weer zover: één lift buiten dienst.
Kapot.
Al weken, volgens een medebewoner.
 
Iedereen zucht en kreunt.
De VvE (waar wij niet toe behoren) laat niets van zich horen.
 
Nee, het is weer een bewoner die (net als ik) aan de bel heeft getrokken en ons, sinds vandaag, op de hoogte brengt van de stand van zaken.

 
Ons is ter ore gekomen dat tijdens de jaarlijkse vergadering van de VvE besloten is om voortaan via de pui bij je appartement te komen.
 
De pui zal voor €30.000+ schoongemaakt worden.
 
Tja...................prioriteiten.
*****

Geen opmerkingen: