07 maart, 2013

Zondigen


 
Ik kon me niet herinneren wanneer ik voor het laatst van een milkshake had genoten.
 Burger King maakt(e) de lekkerste.
Althans, dat vond ik altijd.
 
Na het shoppen, op weg naar huis (=hotel), reed P. regelrecht naar een van de vele fastfoodketens die Naples rijk is.
 
 
Ik genoot van de overheerlijke, romige strawberry shake.
Burger King maakt nog steeds de lekkerste.
 
 Naast mij zat manlief gretig zijn Whopper weg te schransen.
 
Whopper propper:
mayo, ketchup, stukjes ui en augurk all over his face - het vet droop langs zijn kin.
Zo'n apparaat kun je ook niet netjes eten.
 
P. kreunde alsof hij klaarkwam.
"Oh El, wat is dit heerlijk."

Maar ik keek een andere kant op.
Ik liet mij het genot van mijn milkshake niet ontnemen.
 
 
Onwillekeurig moest ik aan de chemokuur denken:
nog maar zo kort geleden en toch lijkt het een gebeurtenis uit een ander leven.
 
Die gedachte maakte de zonde een stuk minder zondig.
*****

Geen opmerkingen: