16 maart, 2013

Tussenlanding


 
Hoge nood landing.
Sanitaire stop.
 
Je kunt er allerlei leuke woordspelingen op loslaten.  Maar de nijpende situatie aan boord – geen van de wc’s werkte meer – leidde tot een tussenstop in het Ierse Shannon.
 
Het viel me al op dat de flesjes water niet werden aangevuld.
Toen ik vanwege een kurkdroge keel wakker werd en om drinken vroeg zei niemand iets over de kapotte wc’s.
 
Op de heenreis begaf een van de ultra moderne wc's het trouwens ook.
 
Pas nadat ik andermans plas had aangevuld en P. op mijn plas een plas had gedaan, kwam er de mededeling vanuit de cockpit dat we onder deze omstandigheden niet naar Brussel konden vliegen.
 
Velen werden door die (uitgestelde) aankondiging wreed uit hun slaap gehaald.
 
Het verzoek om geen gebruik te maken van de wc had averechts effect. Ineens had iedereen hoge nood.
 
 
De Shannon-stop duurde precies 40 minuten. Het euvel was binnen 5 minuten verholpen. Het bijtanken nam langer in beslag.
 
Door dit akkefietje werd het een lange, vermoeiende reis.
Gelukkig kon ik RTC verwittigen en bleef de taxichauffeur in Zaventem op ons wachten.
 
Anderhalf uur te laat landde DL80.
 
Tot zover deze grote boodschap.
 

Geen opmerkingen: