09 augustus, 2019

Hangdag


Het is een verplichte “binnenzitdag,” vanwege het weer.

Ik werd om half zes wakker en telde de muggenbulten op mijn hoofdhuid. 

Er zat azaron op en dat smeerde ik aan mijn dekbed. Dat zou dus een wasdag worden – ook van mijn haar.

Het stormde en er tikten druppels op het dak. 

Nog net op tijd bracht ik het grondkleed in veiligheid. Ons afwasteiltje lag drie caravans verder.

Gisteren had P. de luifel en alle buitenspullen opgeborgen. Het zou vreselijk worden volgens de verwachtingen: code geel.


Dat is achteraf wel meegevallen, maar met dit weer kun je vergezichten wel vergeten – dus bleven we hier.

Ik gooide vanmorgen vroeg wel de twee wasmachines vol en ik denk dat ik zo ongeveer €18,- kwijt was. Wij zijn luxe kampeerders (en dat zijn de Britten ook!) die iedere dag een schone handdoek pakken en wekelijks de bedden verschonen.

Om jullie toch van een Vertelseltje te voorzien ging ik vanmiddag  de camping rond met mijn fototoestel.


Dit is een perfect georganiseerde Caravan Club site met een apart veld voor tenten. Ook die ruime plaatsen zijn genummerd.


Tijdens het wassen keek ik even in de andere ruimtes. Aan de tenters is gedacht. Met slecht weer kunnen zij hun natte kleren ophangen in een verwarmde ruimte. 

Vanmorgen zaten er hier mensen te ontbijten. Er staat een pooltafel, er zijn spelletjes -en een televisie.
De verwarming stond aan, wat ik met een buitentemperatuur van 17 graden een beetje overdreven vond.


Zo kon ik ook een wifi-abonnement voor 365 dagen aanschaffen voor GBP 27,50 - die op alle Caravan Club sites werkt (op de ene camping wat beter dan op de ander).



Aangezien de schotel vanwege de harde wind ingeklapt is kijken we naar de Engelse zenders, via de digitale antenne – ook een gratis dienst van de Caravan Club. 
De kabel kochten we op onze eerste camping in Broadway.

Beetje bizar is wel dat we in Broadway heel veel zenders konden krijgen en hier maar acht. De plaatselijke Caravan Club bepaalt dat.

Tja, de Schotten hebben dezelfde reputatie als de Zeeuwen.


Geen opmerkingen: