09 augustus, 2019

Op Skye raak je niet uitgekeken



Ziet u dat? Neen, ik heb geen waterpokken.
Dit is mij aangedaan door die pokke muggen. Van kruin tot tenen.


Het was een prachtige dag en dat is een voorteken dat er slecht weer volgt. Want dit is Schotland.
Zo voorspelde warden Jean vanmorgen: jullie krijgen vrijdag zeker natte voeten.
Dat zien we dan wel weer.


Eerst moest er iets gepost worden. Ik hoop dat die kaart ooit aankomt.
Gelukkig zat er genoeg benzine in de tank. Bizar is het wel dat tanken op Skye ruim tien cent per liter goedkoper is dan hier op het vasteland.


Voor vandaag had ik een mooie wandeling uitgezocht maar die ging mooi niet door. 

Via een one car road kwamen we in een opstopping op een parkeerterreintje terecht. We konden geen kant meer op en met ons zo’n tien andere voertuigen (daar zit je dan anderhalf uur voor in de auto). 
Even goed coördineren hielp en zo gingen we in colonne terug over dezelfde weg.


Bij Dunvegan Castle was het ook druk, maar een vriendelijke Nederlander gunde ons zijn plek.

We maakten een wandeling door de prachtige tuin die volgens manlief als een parfumerie rook.
Het monsterlijke kasteel is nog steeds het huis van de McLeod’s. 
Ze exploiteren het goed.


Onderweg haalden we oude VW-campertjes in die met horten en stoten de steile helling op probeerden te komen. Hippies zaten in het gras te mediteren en hun was (vuil of schoon) hing aan de zijspiegels van hun jaren zestig voertuig.

Kamperen in de vrije natuur is blijkbaar toegestaan.


Ook zien we veel huur campers. 
Vooral Spanjaarden en Italianen vliegen naar Schotland en huren dan een camper. Dat is inderdaad tijdbesparend.

De westzijde van Skye heeft weer een heel andere kustlijn dan de oostelijke kant. 
Het zijn geen enorme afstanden die je hier aflegt, maar tijdrovend is het zeker. 

Mocht er een volgende keer komen, dan wil ik toch graag kamperen op het eiland.

Zo, en nu wat azaron op mijn oorlel smeren.
****

Geen opmerkingen: