29 mei, 2020

Bonje in de file


Dit is het nieuwe normaal van Ikazia.
Bij de screening moest je een lijst overbekende vragen beantwoorden.
Eerlijk gezegd heb ik daar weinig vertrouwen in.

Ik was expres vroeg. Lunchtijd is de beste tijd om er te zijn.

Een gekleurd kaartje geeft toestemming je in het ziekenhuis te begeven. Dat kaartje moet je bij de uitgang (dat zich ergens anders bevindt) weer inleveren.
Doet iedereen dat?

De vrijwilligers zoeken onwennig zoeken naar hun plaats. Ze zijn continu in overleg met elkaar.
Het was in ieder geval rommelig en vrij ingewikkeld.
Mag ik zeggen dat ik die stille wachtruimtes best wel fijn vind? Normaal zit je hier bijna op elkaar.

Maar ik was blij dat ik terecht kon bij de orthopeed.
Normaliter loopt de wachttijd uit tot ruim een half uur. Nu werd ik een half uur te vroeg binnengeroepen.


Om tien over twee zaten we weer in de auto naar Friesland.
Het werd een vreselijke rit.

Al bij de oprit naar de A16 stond het vast waardoor mijn ongeduldige man meteen de eerste afslag nam en wij helemaal binnendoor - ALLE STOPLICHTEN TEGEN!!! - via Alexandrium naar de A12 reden. Dit kostte ons een half uur.
Ik zag ze alweer rijden op de A16 en we kregen ruzie.

Het ging even goed maar toen stonden we stil op de A12, Rotterdam-Utrecht.
Nu was het echie.

Anderhalf uur!!

We bleven erin staan. Geen sluiproutes dit keer.

Van vier banen naar drie - naar twee.
Dat ging heel geleidelijk.

P. liet een Seat keurig ritsen.

Toen kwam er een Porsche die voor de Seat wilde invoegen, maar de Seat pikte het niet en gaf gas (wat wij flauw vonden, daar hij net door ons was voorgelaten).
Het werd een rem -en gas spelletje.

Wij zaten er pal achter en zagen iets unieks gebeuren.

De Seat verdomde het tot vier keer toe de Porsche ertussen te laten en dus ging de Porsche naast de Seat rijden.
Ramen naar beneden en de ruzie begon.

En toen......iets wat ik alleen in actiefilms zie.
Ze gingen pal naast elkaar op en de zijkanten raakten elkaar. Als auto's Corona kunnen krijgen dan vond hier besmetting plaats.

Dit ging helemaal fout.
De ruzie escaleerde toen de Porsche zich er gewoon voor drong en de auto stil zette.
Gelukkig was manlief alert, want dit hat zomaar tot een kop -staart botsing kunnen leiden.

Een spierbundel stapte uit, gevolgd door een blondette, en ging verhaal halen bij de Seat. 

P. reageerde razendsnel en kon er nog net op tijd langs.

Nadat wij langs het (eenzijdige) ongeluk waren raasde de Porsche voorbij, een paar honderd meter later gevolgd door de Seat.

Dat was het denkt u nu?????????????
Ja, misschien twee minuten.

Ineens werden we ingehaald door twee politiemotoren, in volle vaart.

"Volgende ongeluk.........................of die twee????"

Maar hoe dan?
Want die twee reden niet meer samen.

Nou, bij het eerstvolgende tankstation stonden de twee politieagenten met...............jawel, de Porsche en de Seat.

Waarschijnlijk heeft er toch iemand in de file gebeld.
Of heeft de centrale in Driebergen een overzicht van wat er op de A12 gebeurd?

Ik ben heel benieuwd naar de boete.


Helaas leek het bij Lelystad ook fout te gaan, maar dat viel mee.

3½ uur was lang genoeg.
De heenweg had - een dag eerder - maar twee uur geduurd.
******

1 opmerking:

Ikazia Ziekenhuis zei

Het nieuwe normaal is voor ons ook nog even wennen, maar we doen er alles aan om het zo veilig mogelijk voor u en onze medewerkers te maken. We hopen op uw begrip.