09 mei, 2020

Je geeft ze een vinger....


Een zaterdag voor, -na, -of tijdens Corona?

Kijk die fietsers!

Bumper aan bumper naar het centrum: morgen is het Moederdag.
Lekker slenteren over de Lijnbaan en op de trappen van het stadhuis een ijsje of burgertje eten.

Ach wat maakt het uit: over twee dagen mag er weer zoveel meer - dus dan nu maar vast. Want ach, die twee dagen.

Volgens mij hebben Nederlanders nog nooit zo veel geld uitgegen als de afgelopen twee maanden.
En dan praat ik niet over een paar sokken.
Neen, het schijnt dat de zwembaden niet aan te slepen zijn, evenals die dure BBQ's.
Spaarrekeningen worden geplunderd want je krijgt toch geen rente.


Mijn Zeeuwse vriendin appte me:

"In Zeeland is iedereen los.....en dan hebben we nog geen toeristen.
 Bij Jumbo lijkt het wel kerst. Hele families lopen te sjouwen. Karren vol. Nog even zo doorgaan en over een maand hebben we een tweede Corona-golf."

(Aanstaande maandag gaat toeristisch Zeeland op 50% draaien en zijn eigenaren van vakantiewoningen weer welkom)


"Nu eerst tasje voor moeder (92) afgeven in verpleeghuis. Zwaaien voor het raam."

Het is precies wat ik vreesde dat zou gaan gebeuren.

Kijk, dat men weer mag golfen of tennissen begrijp ik.
Clubs/verenigingen kunnen dat in goede banen leiden.

Bijvoorbeeld de golfers (geldt ook voor de driving range): 
-moeten een starttijd reserveren, ook voor de medespelers
-niet eerder dan 15 minuten voor starttijd aanwezig zijn
-melden bij receptie waar je een instructie voor in de baan krijgt 
-anderhalve meter in acht houden
-binnen tien minuten na afloop wegwezen
-thuis douchen
Pro's geven alleen individueel les.

Het zijn de mensen die er lukraak op uit gaan.

Echt ik dacht dat dit een land van weldenkende mensen was. Ik nam het op de koop toe dat kwetsbare ouderen overal de schuld van kregen.
De beledigingen en onverschilligheid blies ik van mij af. De kwaaie blikken wanneer je iemand vraagt afstand te houden. "Stel je niet aan mens."

De meivakantie is voorbij maar Hemelvaart en Pinksteren krijgen we nog.
Hoe dat gaat verlopen in Zeeland??

Ik heb met het RIVM en al die artsen en verpleegkundigen te doen die inmiddels grijs van moeheid zien. Zij zullen met gekromde tenen vanavond op het nieuws zien hoe Nederlanders de deur opengetrapt hebben.

We gaan naar Zandvoort al met met de trein.

Dit dus.....


NS en politie beperken toegang treinen Zandvoort, reizigers wordt gevraagd naar noodzaak reis

Het lekkere weer en het zicht op versoepelde coronamaatregelen zorgen voor grote drukte in de trein naar het strand van Zandvoort. De NS spreekt reizigers aan met de vraag of de reis echt noodzakelijk is. 
AD
*******

Geen opmerkingen: