17 mei, 2020

Sloten


We zijn gisteren verhuisd.
1. De wind stond pal op de caravan, waardoor zelfs de bovenluiken spontaan dicht waaiden.
2. Ik had het gevoel dat ik middenin een woonwijk stond. Het vakantiegevoel borrelde niet op.

Ter verduidelijking:

Donderdagavond kwam er een caravan aan. De mensen zetten hem precies waar boerin A. had aangewezen.
Maar toen ze de pootjes hadden uitgedraaid kwam de eigenaar van het belendende perceel.
Wij zaten te eten en volgden het vanachter het raam.

Een typisch "Mr. Frank Vissertje," 

Aan de gebaren van de huiseigenaar was duidelijk op de maken dat de caravan zijn uitzicht wegnam en dat hij wilde dat de gasten hem verplaatsten tot achter de heg (paar meter verderop).
Zij wilden dat duidelijk niet (heel begrijpelijk, want dan sta je in een donkere hoek).

Het duurde en duurde.
Toen werd A. erbij gehaald en ging de discussie met de boze buurman verder.
Ook de boze buurvrouw ging zich ermee bemoeien.

De caravan werd uiteindelijk verplaatst naar de donkere, dooie hoek.

Maar zoals ik later tegen A. zei: dat gaat dit seizoen nog problemen opleveren."

"Dan ga ik er een schutting plaatsen," was haar antwoord.

Nou, dan komt of Frank Visser of John Reed eraan te pas.

Maar wij staan nu perfect, aan het water. Met de woonwijk hebben we niets te maken.
Tot 1 juni is deze plek van ons, daarna kijken we verder.


↓ De bakker neemt het Corona-protocol zeer serieus.
De wattips bij het pinmachientje vond ik geweldig bedacht.


↑ Dit zijn foto's van gisteren.
↓ Mijn hemel, de Friezen stoppen zelfs drank in worst.


↓ Vandaag naar Sloten, volgens manlief het mooiste stadje van Friesland.


Inderdaad een beeldschoon stadje.


Normaliter loop je hier over de hoofden en is anderhalve meter afstand houden echt onmogelijk. 


↑ Praktijk aan huis, de dokter woont altijd in het mooiste huis. 


↑ De Hielke en Sietse van Sloten brengen met de grasmaaier van heit hun bootje naar het water.


↕ Ik bezoek altijd even een kerkhofje achter de kerk.
Deze twee graven vond ik mooi en aangrijpend. 
Nu ik zelf grootmoeder ben grijpt me dit aan.


↑ Wat vind ik hier bijzonder aan? 
Niet bijzonder, wel leuk.
Voorste schip heeft een eigen groene brievenbus, de achterste zette de droogmolen op de kade.

↓ St. Nicolaasga - de golfbaan is weer open.


Tot besluit even goedkoop tanken.
******

Geen opmerkingen: