06 september, 2020

Een mistige wandeling



↑Het zal 1985 of  '86 zijn geweest.

Een caravan-vakantie in de Pyreneeën die ik mij als de dag van gisteren kan herinneren. Een steile rit naar boven voerde door een dorp met smalle straatjes waar we echt niets en niemand tegen moesten komen.

En wat denk je: over de hele breedte van de straat stond een markt uitgestald.
Wij konden geen kant op. Het was een van die keren dat ik mijn gezicht tussen mijn knieën verborg,
schietgebedjes deed -en hoopte dat dit niet echt was.
Het dak van de auto raakte verstrikt in de luifel van een marktkraam.

Eerst waren er boze gezichten en gebalde vuisten, maar dat veranderde toen ze onze ontredderde gezichten zagen.
De kraampjes werden vliegensvlug afgebroken en wij vervolgden de weg naar de camping. Een armetierige camping waar mijn waterketeltje werd gejat.
Sindsdien hebben wij het over een theeketeltjes camping wanneer die er wat armoedig uitziet.

We wilden bergwandelingen maken waar goed schoeisel onontbeerlijk voor is.
Daar kocht ik deze heerlijke stappers. Ze hebben heel wat kilometers gemaakt, in vele landen.

Nu zijn ze echt op, hoewel ze nog heerlijk lopen. Manlief zeurt er al twee jaar over.
"Koop nou eens nieuwe."

Maar ik durfde niet. Bang dat ik een miskoop zou doen.
Comfort en goed steun zijn essentieel voor een degelijke bergschoen.


↑Dus na zo'n 35 jaar (dit paar overleeft mij) kocht ik nieuwe klimstappers - in Interlaken.

↓Op deze mistige, miezerige zondag kon ik ze mooi inlopen.
*****
Verder is het plaatjes kijken, met zo nu en dan een opmerking.


Disctree.


↕Links anno 1829
Rechts 1880


↕Jeugdherinneringen.



↑Onze supermarkt. 


Het verval treedt duidelijk in. Zwitserland raakt achter bij de EU en hetzelfde gaat met Groot-Brittanië gebeuren.

↓Ook een manier om je huis te bereiken.


↑Anno 1751 


↑Nee hè.😏


↑Muurbloempjes
↓Onze camping 


↑Zou het 's avonds echt werken?


Zo'n dag ertussendoor is niet erg.
Aangezien het volkomen windstil is vrees ik dat we morgen hetzelfde weerbeeld hebben.

Komt tijd, komt raad.
******

Geen opmerkingen: