02 september, 2020

Liever au revoir dan adieu



↑Les Trois Chateaux: nu wilden we die weleens zien.


↑Ik zou het niet durven: druiven van de wijnboer plukken. 


↑Het was een hele klim, maar de moeite zeker waard. 
Prachtig wandelgebied trouwens.


Eguisheim↑
↓Onze camping. 


↑Drie plaatsen op één foto.


De Riesling kost bij deze wijnboer €30,- dus wij bedankten op tijd en lieten de glazen niet vullen.
Wel een mooi optrekje.


Kaysersberg (geboorteplaats van Albert Schweitzer) is echt heel erg de moeite waard.
Dit keer een vluchtig bezoek, maar we komen terug.


Wijn gekocht?
Nope.
Wel geproefd, hier in Eguisheim.
Wrang en zuur. We kregen hoofdpijn.
En duur.
Waarom zal ik dief van mijn eigen portemonnee zijn!? Is in Schotland de single malt duurder dan in Nederland, zo geldt dat ook voor de Elzasser wijnen.

Erger vonden wij het dat de betere restaurants op dinsdag en woensdag gesloten zijn. Alsof ze niets in te halen hebben.

Nou, misschien wel beter zo.
Het was mij te druk.

Ook de camping staat bijna vol.↓
Grijs Europa (merendeel Nederlanders) zijn op vakantie.

Ik heb ook geen geluk met het boeken van campings aan het water. Vandaar dat we hier twee nachten bijgeboekt hadden wat overigens geen straf is.
Wellicht komen we nog een weekje op de terugweg.


Morgen gaan we de Zwitserse bergen in.

Dat wordt een spannende, steile rit.

Als u niets van mij leest, dan hebben we het niet gehaald.
*****

Geen opmerkingen: