06 juli, 2021

Camper of caravan


Ze kwamen vrijdag.
Er was volop plaats op de camping, maar hij moest en zou zijn grote camper tussen deze twee heggen zetten. Daarbij ramde hij voortdurend de bossages terwijl zijn vrouwtje (twee turven lang) hem aanwijzingen probeerde te geven.

Ik herkende er wel wat in, geef ik eerlijk toe.
Haar man, een soort van Obelix, luisterde niet. Hij zag ons kijken en dat deed zijn testosteron koken.
Zijn kop werd streeds rooier terwijl de uitlaat zowat ontplofte.

Deze camping heeft nogal te lijden gehad onder het slechte weer van een paar weken geleden. De sporen zijn duidelijk zichtbaar.

Vannacht was het niet fijn.
Het regende onophoudelijk en ik hoorde de wind aanwakkeren. Dus klapte ikuit voorzorg de schotel in .

Maar van slapen kwam het niet. Ik dacht dat de luifel de lucht in zou vliegen.
Iedere klap kwam hard en luid aan.

Om 6 uur ben ik, in mijn nachtpon 😣 gaan kijken en trof het volle wasrek omgevallen aan.
Ik heb alles op een stoel gegooid en dook rillend van de kou mijn warme nestje weer in.

Maar slapen - ho maar.
Vandaag begon dus slecht voor mij.

Obelix en Klein Duimpje besloten te vertrekken.
Campers vluchten altijd voor/bij slecht weer. Ze kunnen dan namelijk geen kant op.
Een middag in een camper gaat nog wel, maar veel langer moet het niet duren. De leefruimte is beperkt. Heb je een hele dag achter het stuur gezeten, moet je 's avonds weer in dezelfde (omgedraaide) stoel zitten.

Ik zag zijn wielen spinnen. Eigenaar Floran kwam op het motorgeweld af.
Hij besloot de camper eruit te trekken om zo de schade aan het terrein te beperken.

Halverwege stapte Obelix uit terwijl Floran nog aan het trekken was.
En toen knalde de kabel en zat het linkerwiel vast in een (oud) gat. Vlak voor onze caravan.


Wij hadden deze ellende twee jaar geleden in Italië al een paar keer megemaakt: campers die op een zacht terrein niet uit de voeten kunnen.

Ze stonden met zijn drieën bij het loospunt. Daar lozen ze de wc, het vuile water en tanken ze water.
Dus snel afreizen is er niet bij.
Obelix stond vooraan en hield de boel een half uur op.


De meeste campers hebben fietsen bij zich. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit geen ideaal fietsgebied is.

Ze moeten dus overdag toch veel met de camper op stap.
Dan moet alles vastgezet worden dient de plaats veilig gesteld te worden. De meesten laten tafel en stoelen staan.
Maar wat als het regent?

Het enige voordeel is het (harde) rijden.

Verder heb ik alleen maar nadelen ontdekt.
*******

Geen opmerkingen: