09 juli, 2021

De dag na de dag


Gisteren zat nog in de benen.
Het gemak van ergens lang staan is dat niets moet. Wij staan hier ook het langst van iedereen.
De meesten reizen verder, of terug. Maar zij hebben ook beperkt vakantie.

Het weer is voor hen niet okee. Wij kunnen ermee leven.
Wisselend bewolkt, 18-21℃ met zo nu en dan wat regen is voor ons geen probleem.

Ik heb mijn eigen Piet Paulusma bij me, die in Florida altijd naar the Weather Channel kijkt en hier continu naar de buienradar tuurt.
"Dit buitje duurt niet lang schat."

Hij waarschuwt mij ongevraagd op wat komen gaat: "Drie dagen regen."

's Ochtends om 9 uur staan we op.
Op ons dooie akkertje douchen we en ontbijten we uitgebreid.
Zo rond elven plannen, wanneer alles is opgeruimd, de wc is geleegd en het water is aangevuld, plannen we onze dag. Heel relaxt.

Vanmorgen ben ik weer naar de vishal gelopen waar ik bij de twee dames, die mij nog herkenden van vorige week, tarbot heb gekocht.


Daarna zijn we naar ons favoriete strand gereden (Omaha Beach) om Jacky te laten rennen.

Manlief liet zich per ongeluk het woord "bal" ontvallen, waarna onze hond - totdat het portier openging - heeft zitten piepen.

Ze had een week geleden nog helemaal geen conditie. Na twee keer achter de bal rennen was ze uitgeput.

Dat is heel erg veranderd. Ze is zo kwiek en het strand vindt ze heerlijk.
Dat is voor ons ook een reden om hier te blijven. Zie eens hoe rustig het (nog) is.


↓Vanmiddag ben ik alleen naar E.Leclerq geweest.
Echt TE GEK!! Zo gigantisch!!!


Ik was er om mij te oriënteren, maar ben gedesoriënteerd geraakt.
*******

Geen opmerkingen: