13 juli, 2021

Shoppen in Bayeux


Manlief was vandaag wat appelig. Dat past wel in deze omgeving, maar hij had minder spirit dan een glas Calvados.

Vanmorgen was het druk bij de wasmachine.
Mijn was kon heerlijk buiten drogen. Zon en wind deden hun werk goed.

Shoppen.
Ik wilde shoppen.
Alleen.

P. zette mij in Bayeux af. Ik zou bellen wanneer ik opgehaald wilde worden.

Wat was het fijn.
In de eerste winkel ben ik direct geslaagd.
De uitverkoop is in volle gang.


Er was maar een paskamertje en die hield ik zeker een uur bezet.
De verkoopster was fantastisch. Heel behulpzaam en vriendelijk.
Maar met het omkleden vergat ik nogal eens mijn mondkapje weer op te zetten.

Zij was heel strikt en herinnerde mij er telkens aan. Ook iedereen die binnenkwam moest de handen desinfecteren met de gereedstaande gel.

Ze was zo blij met mijn klandizie dat ik een sjaal uit mocht kiezen als cadeau↓.


Bayeux is zo gezellig. Ik vind het een heerlijk stadje.
Kleine winkels, geen ketens, geen warenhuizen.

In de grote winkelstraat heb ik twintig patiserieën geteld.
De Fransen houden van snoepen.


Ik moest heel nodig plassen, dus pakte ik een terrasje voor een cappuccino.
Het werd een dure plas: €4,- Maar prima cappu.

Ook voor kinderkleding kun je hier fantastisch slagen.
Tutti's kast puilt na oma's inkopen weer uit.

 

Geen opmerkingen: