05 juli, 2021

Op -en rond de camping


Een paar dagen geleden, we stonden hier nog geen dag, plaatste ik al foto's van het nieuwe sanitair. Ik schreef dat het een kleine camping is.

Herstel: het is geen kleine camping. Maar hij oogt niet massaal.


Ik had geen idee wat er na de nieuwe (koop) chalets↑ nog kwam.......het oude deel van de camping.

De informatie komt van onze alleraardigste buren uit Saarbrücken (zo noemen we ze ook).
Zij komen hier al dertig jaar en begonnen met hun tent op het tweede deel van de camping, wat ik dus gemakshalve het oude deel noem.


Floran en Gaelle hebben de camping twee jaar geleden van hun ouders overgenomen en boy oh boy, wat werken die twee hard.


Hun handen moeten wel kapot zijn. Ze doen alles zelf.

Het pad is geasfalteerd en bewijzerd. Er is eenrichtingsverkeer.

Ze hebben het roer drastisch omgegooid.
Geen seizoenplaatsen meer (daar stond ons terrein blijkbaar vol mee). Ook geen boekingen.

Je mag zelf een plaats uitkiezen en je kunt zo lang blijven al je wilt.
In de weekends loopt het vol en dat zal ook zo zijn tijdens de vakanties.

Ik liep vanmorgen de hele camping af.
↓Het oude sanitair heeft al wel een nieuw jasje gekregen, maar binnen herinnert alles aan vervlogen tijden.
De wasmachine heb ik al een paar keer gebruikt.


Aan de beplanting kun je duidelijk zien dat deze bewoners goed zijn ingeburgerd.


Vanmiddag even naar de apotheek en een ijsje eten.
Ook hier gelden nog strikte Corona-regels.


En met Jacky een illegale, gevaarlijke wandeling maken.


Derpers waren pieren aan het steken.

Geen opmerkingen: