26 juli, 2021

Ik raak verstrikt in de dagen


We doen veel en ik kan het qua bloggen niet allemaal bijhouden.
Dit is op weg naar Balleroy.
De telefooncel, omgebouwd tot lokale gratis bieb, vond ik ludiek.↓


Het kasteel, nu in bezit van de familie Forbes, heb ik niet van binnen gezien.
Geen zin in verplichte guided tours.


Veel interessanter was de abdij in het gehucht Cerisy.↓

De abdij wordt omsingeld door weilanden met grazende paarden.
De soberheid spreekt me aan, hoewel wij wel vrezen dat zonder financiële injectie dit historische monument verloren gaat.

Cerisy heeft een Forbes nodig.


Jacky boft toch maar. Wij zouden haar nooit alleen laten.
Hier op de camping werden vorige week, toen het 26०C was, een herder en labrador achtergelaten in een camper.
Ramen waren open, maar de familie bleef uren weg.
Dat sneed door mijn ziel.

Bij de abdij zat een Jack Russell vastgebonden aan een hek. Zijn keel was al schoor geblaft.
Volgens de mevrouw bij de kassa waren de baasjes gaan wandelen en zouden zij de hond later komen ophalen. Maar ook zij vond het zielig, vooral toen het ging regenen.

Heb je een hond, dan neem je die toch mee wandelen?


De dag werd beeïndigd op het stille Omaha Beach - dankzij hoog water.

Jacky kon even losgaan.
*******

Geen opmerkingen: