29 april, 2008

Onderwereld

Oostenrijk kent sinds twee jaar het fenomeen "kelderhorror".

Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Er zomaar aan voorbij gaan kan ik niet, al weet ik er op dit moment niets zinnigs over te zeggen.
Mijn fantasie reikt ver, maar dit gaat zelfs mijn verbeeldingskracht te boven.

Het is zo shockerend, zo gruwelijk, zo beestachtig.
En dan die kille reacties van de politie. Of dat 'laat mij het maar opknappen' aanbod van 20- jarige Natascha Kampusch, die zelf ruim acht jaar lang gevangen werd gehouden in een kelder en door haar ontvoerder stelselmatig seksueel werd misbruikt. Wat een idiotie.

Allemaal levens die door kwelling kapot zijn gemaakt.

Iedereen is verbaasd dat het niet is opgemerkt, dat niemand argwaan heeft gekregen. Juist omdat het zo'n keurige buurt was kon dit gebeuren, zou ik bijna zeggen.

Weet u wat er zich bij de buren afspeelt?

Geen opmerkingen: