01 februari, 2011

Egypte e.o.

*************************
Het nieuws, hier in de VS, wordt door twee gebeurtenissen beheerst: het noodweer up north en de revoluties in het Midden-Oosten.

Zojuist hebben we de toespraak van Moebarak gehoord.
Vervolgens raakten de CNN-presentatoren in verwarring. Juichten de betogers nou? Of was het een woede-uitbarsting omdat Moebarak niet meteen opstapt?

Ook in Jordanië probeert de koning de rust te waarborgen door het kabinet naar huis te sturen.

Verwarring ook in Nederland?
Ik lees dat de media en de zogenaamde deskundigen niet goed raad weten met de situatie. Egypte en Jordanië zijn niet bepaald anti-Israël (lees VS) geweest. Niemand weet wat de toekomst brengt.

Mag ik zeggen dat ik het doodeng vind?!

Ik wist dat Egypte een dictatuur was. Maar wel een stabiele.
Eerlijk, ik heb dit niet aan zien komen.

Vooral de snelheid waarmee de revolutie door het Midden-Oosten gaat en hoe verlamd het Westen toekijkt beangstigen me.

Natuurlijk heeft het rechtse FoxNews de oplossing: de Amerikanen moeten Egypte en Tunesië maar even leren wat democratie is.

We weten allemaal (hopelijk) waar dat op uitdraait.
************************************************************************

Geen opmerkingen: