27 februari, 2011

Hoezo......schrikken.

***************************************************
Vanmorgen, op weg naar het vliegveld passeerden we het tankstation waar ik vier weken geleden een foto van maakte en dit blogje over schreef: SCHRIKKEN.

Vanmorgen had ik mijn camera niet paraat, maar het prijsbord was aanzienlijk veranderd: $3,46.
Dat is ook het enige waar de Amerikanen zich druk over maken, want verder is Libië en de rest van het
Midden-Oosten een ver van mijn bed show.

Dankzij een nieuwe bh moest ik in Ft. Myers van top tot teen gefouilleerd worden.
Of waren het de knopjes op mijn rok. Hoe dan ook, het was weer een ervaring - zal ik maar zeggen.

Koffers overweight (= $150,- boete per koffer) – vliegtuig overbooked.
Voor de koffer ging ik vrijuit omdat we Business Class vlogen.

Jammer dat P. direct naar huis wilde. Vrijwilligers werd het volgende aantrekkelijke aanbod gedaan: een voucher ter waarde van $400,-, een First Class ticket voor de volgende dag en een overnachting in een hotel.
Wat te denken van een extra dag in de zon.

Aan boord werd ons gevraagd de ionizer (purifier), die altijd om onze nek hangt en die de lucht filtert, af te doen. Dat was even schrikken, want we voelen ons al jaren (gezondheidshalve) veilig met dat apparaatje.

Sinds een jaar is dat American regulation (op de heenweg  heeft niemand er iets van gezegd).
Eén keer heeft een batterij vlam gevat, waarna het op de lijst van vuurgevaarlijke apparaten werd geplaatst
How about laptops en andere - op batterijen werkende - apparaten?.

Ik kon in een eindeloze discussie met de purser gaan over gezondheidsverklaringen en de leukemie van manlief – ze bleef I’m sorry zeggen. Ze kon ook niet anders.

Wat slaan ze toch door met die stompzinnige paniekmaatregelen!!

We kregen een mondkapje aangeboden, maar daar bedankte mijn strontverkouden echtgenoot hartelijk voor.

Toen de purser vroeg of we haar wilden waarschuwen wanneer P. zuurstof nodig had stikten we zowat van het lachen.
*****************************************************************************************************

Geen opmerkingen: