11 februari, 2013

Eerste etappe



Sinds echtgenoot ziek is permitteren wij ons de luxe van business class vliegen.
Rib uit ons lijf en daarom zoek ik goed uit van waaruit wij het voordeligst kunnen vliegen.
Meestal is dat Brussel.
Dit keer scheelde het bijna €1000,- per ticket.

Uitgezwaaid door de oppas vertrokken wij per taxi naar Zaventem.
Ik had een prachtige aanbieding op internet gevonden: €109,-  (volgens P. eenmalig)
Tenenkrommend vind ik dan wel weer de kosten die het hotel je laat ophoesten voor internet.

Maar van Novotel (gezakt van **** naar ***) waren wij, na de laatste slechte ervaring, een beetje genezen.


Crown Plaza is een modern, strak, bijna steriel vliegveld hotel.
In eerste instantie denk je wow, maar in feite is het standaard.

Onze standaard kamer is uiterst comfortabel, met twee tweepersoonsbedden.
Niets ontbreekt.

Maar al dit soort hotels ruikt naar plastic en de vloerbedekking doet je haren recht overeind staan.

Het personeel is uiterst professioneel, dienstvaardig en vriendelijk.


We dronken een borrel in de bar.
"Zullen we hier ook wat eten," stelde manlief voor.

Maar bij het zien van de kaart leek me dat toch geen goed idee.
'Schat, we zitten straks bijna 5 weken in het land van de burgers.'
Over de prijs zweeg ik.

We aten in het restaurant: hotelvoer.
Niet slecht, maar ook niet goed.

Wel goed was de bediening.
P. kreeg het verkeerde gerecht voorgeschoteld.
Met tien excuses werd het gecorrigeerd. En onze glazen werden gul bijgeschonken.

De vier sterren vind ik vooralsnog een goede waardering.
Nu maar hopen dat we op tijd gewekt worden.


Geen opmerkingen: