21 februari, 2013

Waarom kan dit niet in NL?


 
Die vraag stel ik mij steeds vaker als ik boodschappen doe bij Publix of andere supermarkten.
 
Voorbeeld 1:
Zakjes die uitnodigend geopend zijn.
Geen gefriemel om ze open te maken. Geen natte vingers om er enige beweging in te krijgen.
Nee, een (waarschijnlijk heel simpel) systeem. Je trekt de zak eraf en de volgende schuift vanzelf open.
 
Mijnheer Heijn, Dirk, Jumbo.................waarom staat dit niet in uw winkels?
 
Voorbeeld 2:
Iedere medewerker van de versafdeling - of het vleeswaren is, of brood, of gebak, of kaas - draagt een plastic muts (lijkt erg op douchemutsen). Daar mag geen haartje onderuit komen.
Na iedere klant worden de plastic handschoenen weggegooid en nieuwe voor de volgende klant aangedaan.
 
Ik betrapte mijzelf erop dat ik hier nog geen een keer "will you please was your hands" heb hoeven vragen.
 
Mijnheer Heijn, Dirk, Jumbo.................waarom kan dit niet in uw winkels?
****

Geen opmerkingen: