02 februari, 2013

Wormen

********************
Pas op - vies stukkie!!
 
Vannacht droomde ik dat ik een number 2 deed.
Mijn moeder veegde mijn bips af en slaakte een, door merg en been gaande, angstkreet.
 
Ik keek om en zag honderden wormen in de pot.
***
Heden ten dage zijn luizen de kwelgeesten.
Toen ik op de lagere school zat waren dat die duivelse wormen.
 
Ik moest dan poepen op een po. 
Mijn dokterende moeder roerde daar met een spatel in om te kijken of er iets in bewoog.
 
Ze liep dan, na de lunch, met me mee naar school en gaf mijnheer De Korte een lesje hygiëne.
 
Ik bleef op het schoolplein ver uit hun buurt en deed (uit schaamte) of ik haar niet zag.
 
De jeuk was verschrikkelijk, maar dat wormenkuurtje was wellicht nog erger.
Als kind was ik een slechte pillenslikker.
***
Vandaag moest ik, terwijl ik ver van huis was, hoognodig.
 
Ik liep naar binnen bij megastore De Groene Passage.
 
De naam zegt het al: alles biologisch met een gezonde winstbegeerte.
 
Gek hè: maar de traumatische herinnering aan wormen kwam direct terug.
 

Geen opmerkingen: