06 februari, 2014

Dom grijsje

 
Het luie zweet moet er iedere dag uit: maar ik ben geen doelloze wandelaar.

Vandaag liep ik naar de deli - Wynn's: een loopje van bijna drie kilometer, met als handicap de tropische temperatuur. Heerlijk.

Ik sprak, zoals gewoonlijk, met P. af dat ik hem zou bellen als ik bij Wynn's was. Hij zou mij en de boodschappen dan komen ophalen.

Het liep niet lekker.
Lopen is helemaal niet prettig voor mijn geopereerde knie.

Toen Wynn's binnen oogbereik kwam greep ik in mijn tas naar mijn phone.
Ik greep mis.
(Mijn grote ergernis, mensen die de hele dag lopen te phonen, moest ik nu omarmen)

Bij het eerste de beste carpark zag ik een mevrouw met een iPhone naar haar auto lopen.

Ik liep op haar af, legde uit wat er aan de hand was en dat ik het telefoonnummer van het hotel niet bij me had.
Ik durfde haar niet te vragen P. te bellen. Dat zou een dure internationale call zijn geweest.

Ze had het nummer van het hotel binnen een paar tellen gegoogled en gaf mij haar iPhone.
De vertrouwde stem van Marie klonk aan de andere kant.
"Please connect me to our room, Marie."

Maar P. zat natuurlijk bij het zwembad, met zijn boekje en de gsm in de aanslag.
Dom van mij.
 
Ik sprak een bericht in en gaf de telefoon terug aan de vriendelijke mevrouw, die voortaan altijd mag phonen.
"Were you able to reach your husband?"
'Yes,' loog ik. 'Thank you so much for your help.'
 
Na vijf minuten plofte ik op het bankje voor Wynn's neer: naast een medewerkster die met koffie, een sigaret en haar iPhone van haar pauze zat te genieten.
 
Het was mij in ieder geval gelukt het luie zweet eruit te lopen.
"Are you allright," klonk het oprecht bezorgd.
'I'm fine..........but stupid.'
 
Weer deed ik mijn verhaal.
Haar iPone had geen verbinding, maar ze nam me mee naar binnen. Bij de klantenservice lag een telefoonboek.
Ze zocht het nummer van het hotel op en gaf mij haar phone.
 
Dit keer kreeg ik manager Yuri te spreken.
Ik legde uit dat P. waarschijnlijk bij het zwembad zat.
'Anyhow, please find him and let him pick me up.'
 
De medewerkster van Wynn's tapte een glas ijswater voor me en liep met me naar hetzelfde bankje waar ik haar gevonden had.
"Now, you sit here and relax. And wait for your husband."
 
En dat deed ik.
 
 
De chocolaatjes ga ik nu naar Marie en Yuri brengen.
 

Geen opmerkingen: