15 februari, 2014

Het fietspaar

 
"Ga nou mee fietsen," zeurde ik al een week lang.
Maar nee. Hij wilde niet.
 
Tot gisteren.
'Ik heb zo'n opgeblazen gevoel.'
Hij duwde zijn 9 maanden zwangere buik als bewijs naar voren.
 
P. eet 's morgens het liefst cornflakes, twee eieren met spek en drie pancakes. Dat alles spoelt hij weg met twee mokken koffie en een glas orange juice.
 
Dan begint het zitten.
Hij zit bij de pool en leest een boek.
Hij zit op de bank met zijn iPad.
Hij zit op de bank en ziet anderen bewegen.
Hij zit in de auto.
Hij zit aan de bar.
Hij zit, hij zit, hij zit.
 
Gisteren belde ik de front desk en reserveerde naast mijn fiets ook een tweewieler voor P.
 
We reden naar de pier en terug.
Het deed hem goed.
 
Vandaag legden we hetzelfde traject, met iets meer tegenwind, af. 
 
 
The catch of the day was voor deze teenager uit Niagara Falls (Ontario).
 
Wat was hij blij toen ik mijn camera pakte en de vangst vastlegde.
 
De foto's die ik van hem en zijn vader maakte ga ik nu e-mailen.
Ja, internet is een mooi en dankbaar medium.
*****

Geen opmerkingen: