01 februari, 2014

FedEx

 
Gisteren moesten wij belangrijke documenten naar Nederland opsturen.
Dus gingen we naar de FedEx office.
 
Er was ook nog een pakketje voor schoondochter dat verstuurd moest worden, dus nu we er toch waren informeerden we even naar de prijs.
 
The cheapest rate was $170,-
Dat leek ons wat te gek, aangezien de waarde van het verstuurde vele malen goedkoper was.
 
Dus reed P. mij naar het postkantoor.
Nadat ik de nodige formulieren verplicht had ingevuld (wat gaat het in NL dan toch makkelijk) vroeg de alleraardigste Filipijnse Nora (ik kijk altijd op de naambordjes) hoe ik het wilde versturen.
 
"Track and trace," antwoordde ik.
 
'Track and trace only goes in the US. As soon as it leaves the country we have nothing to do with it. Except for FedEx. Do you want me to check out how much that costs?'
 
Ik zei bijna nee. Vanwege de $170,-
Maar ik knikte en Nora ging het voor me uitzoeken.
 
'FedEx will cost you $108,-'
 
Ik wist mijn verbazing te onderdrukken en verzond het pakje met gewone priority mail voor $49,25.
****

Geen opmerkingen: